Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:17 Der er 51 kommentarer og
2 løsninger

"Programmering" af hjemmeside

Kære Eksperter.

Jeg står og skal bruge en hjemmeside til mit firma. jeg kunne derfor godt tænke mig at vide hvad jeg kan/skal forvente at skulle punge ud for en sådanne side.

Men hvis at i skal bruge flere oplysninger så sig lige til.

Jeg er somsagt kun ude efter prisen på at få siden lavet.
Avatar billede canedo Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:19 #1
Hvor mange sider drejer det sig om? Er det ren HTML eller mere scripting og eventuel database?
Avatar billede cdc Novice
28. oktober 2002 - 11:22 #2
Fra mig vil den koste minimum 10.000 kroner, hvis det da ikke kun er et visitkort.

/cdc
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:22 #3
regner med at skulle kører den i PHP med tilknyttet database for at man kan se lager status på nettet. Men regner med følgende sider umiddelbart:

Forside
Om os
Kontakt
Lager Status
produkter
support
forum

Men har du nogle ideer til flere sider så bare sig til.
Avatar billede cdc Novice
28. oktober 2002 - 11:23 #4
Jeg tager 5.000 kr. for udarbejdelse af den grafiske brugerflade, og derefter er prisen afhængig af antal siden og funktioner/scripts osv.
Avatar billede canedo Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:26 #5
Hvad skal ligge under lagerstatus? Det ser ud som om der skal ligge en hel del programmering bag forum, produkter og lagerstatus. Jeg vil nok skyde på, at det samlet kommer til at ligge mellem 10.000 og 15.000, alt afhængigt af hvem der kommer på opgaven. Selvfølgelig kan man være heldig, at finde nogen der kan gøre det billigere, men så er man også selv uden om det :-) ... (joke).
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:27 #6
Forummet skal ikke programmeres, der har jeg et jeg vil bruge. Og lager status skal bare indeholde et "udprint" af mit lager.
Avatar billede canedo Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:27 #7
Det billigste ville sandsynligvis være at finde en freelancer til opgaven... ville jeg tro.
Avatar billede canedo Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:28 #8
OKay... så ville jeg skyde på omkring max 10.000 kr, nok omkring 7.000 - 8.000 kr.
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:30 #9
Og selve produkt siden skal bare indeholde mine hosting løsninger, så den burde egentlig hedde hosting produkter.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:15 #10
praetorian >> Opret den som en opgave på f.eks. www.freelanceweb.dk eller www.sharksforum.com - så skal du nok få en masse bud at vælge imellem.
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:05 #11
Problemet er bare at jeg gerne vide prisen på det, det at jeg gerne vil finde ud af om det er noget jeg kan realiserer det, eller jeg skal skal lave en hjemmeside (vil folk herinde hade mig for da min hjemmeside lavning begrænser sig til FP samt lidt basis HTML).
Avatar billede cdc Novice
28. oktober 2002 - 13:08 #12
du kan da lave meget i FP, det er det ikke det store problem i. Og ville være en god start for dig selv
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:16 #13
Cdc:

Problemet er bare at mange folk, specielt herinde hader sider der er lavet i FP. Men regner med at køre det lidt i samme design som min private side (som dog seriøst trænger til en kærlig hånd :-)) www.tnfs.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 13:52 #14
Det kommer an på hvad du præcis skal bruge den til, men til dit forbrug der kunne man nok finde ud af noget mindre end 10.000, jeg ville skyde på lidt over 5.000
Du kan evt. kontakte mig med nærmere detaljer på osj@device.dk
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:12 #15
Er du evt. interesseret i en til at lave siden, så er du velkommen til at kontakte mig på webmaster@demaweb.dk

Mvh Dennis Madsen
http://www.demaweb.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:52 #16
Er som sagt kun ude efter priser lige nu. Men hvis de ligger omkring 5-10.000 så bliev det ihvertfald ikke foreløbigt at hjemmesiden skal laves professionelt. SÅ må jeg jo igang med FP (Suk)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:54 #17
Jeg kan sælge dig et avanceret content management system med et unikt design forholdsvis billigt.

Mail mig på webmaster@peterelkjaer.dk for en sludder og/eller demo.
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:04 #18
CMS systemer er det ikke noget i den stil som Subnet og deslige bruger (sådan blev det ihvertfald forklaret sidste gang at jeg hørte ordet).
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:07 #19
Nu ved jeg ikke hvad subnet bruger :)

Men mit cms system er et modul opbygget et, med mulighed for afstemning, stats, mailinglister, nyheder osv. osv. hvor alt kan redigeres/slettes/oprettes online. Selve artiklerne redigeres i en wordlign. online editor.

Nu skriver du at du bruger php - mit sys er i asp.
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:16 #20
har ikke sat mig fast på noget bestemt format endnu angående "programmerings" sprog. Ikke andet end at det helst skal være PHP. Men skriver lige til når at jeg er kommet hjem.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:21 #21
praetorian >>

Jeg vil sikkert godt gøre det billigere end de 5-10.000!... Hvis du er interesseret så kontakt mig. Jeg vil nemlig gerne vide mere om selve "arbejdet" inden vi aftaler noget!... Men som sagt... Jeg vil, hvis vi kan blive enige, gerne lave den til en pris mindre end de 5-10.000!...

Mvh Dennis Madsen
http://www.demaweb.dk
webmaster@demaweb.dk
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:23 #22
Iøvrigt, så programmere jeg i PHP/MySQL.
Avatar billede rumhjelm Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:37 #23
De dersens cms-systemer kunne man da hente engang..
Avatar billede rumhjelm Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:39 #24
Ellers kan du da bare hente http://postnuke.com.. Det er nemt at sætte op osv.... (+gratis ;))
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:28 #25
2.000 ?
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:54 #26
Regner egentlig med ikke at skulle betale for det i første omgang da jeg ikke har råd til det. Men som sagt tidligere ville bare lige se hvad priserne ligger på.

Men DennisM hvad det er for en løsning jeg skal bruge står forklaret herinde ;-)
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:56 #27
Oki... Hvilken løsning er det så?
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:04 #28
dennism:

regner med at skulle kører den i PHP med tilknyttet database for at man kan se lager status på nettet. Men regner med følgende sider umiddelbart:

Forside
Om os
Kontakt
Lager Status
produkter
support
forum

Men har du nogle ideer til flere sider så bare sig til.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:23 #29
praetorian >>

Sorry... Jeg er ik helt med!?... Ønsker du en pris fra mig, eller hva!?
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:21 #30
Du spurgte om hvad det var for noget jeg skal bruge. Men hvis du har en pris du kan smide så gør da bare det.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:28 #31
Kan du ik kontakte mig på email eller evt. ICQ eller MSN, hvis du har det? Så kan vi snakke om det dér?
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:29 #32
Du skal selvfølgelig også have lavet design + logo, ik!?
Avatar billede webben Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:30 #33
thomas@eurowave.dk <-- jeg har et hold proffesionelle grafikere, samt udviklere som kan bruges. Siden vil også blive vedlige holdt af os, samt den it ansvarlige i dit firma. Smid en mail og jeg kan give dig en pris, samt demo.
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:32 #34
Dennism:

Hvad er dit ICQ nummer?.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:34 #35
Mit ICQ uni.: 107943295
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:52 #36
Webben:

Skal jeg oplyse noget i den email ? Såfremt jeg skal vil du så ikke lige sige hvad det er at du har behov for at få at vide for at du kan give mig et prisoverslag
Avatar billede webben Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:40 #37
Lidt oplysninger om firmaet så jeg evt. kan danne mig et overblik over en evt. skitse samt lægge en tidsplan over hvor lang tid det vil tage graffikere samt programmøre at lave siden.

Også lidt oplysninger om det forventede produkt. Har firmaet nogle ønsker ang. farver/stil eller lign.

Og så vil jeg også meget gerne have en komplet produkt beskrivelse, så den pris jeg giver er på den produktbeskrivelse der bliver skrevet, så der ikke kommer eventuelle konflikter ang. dette. En udvidelse er selvfølgelig mulig mod merbetaling. Men kom med et forslag til nogle af disse ting, så kan jeg evt. rette dig lidt ind mod den rette produktbeskrivelse så vi kan få et ordenlig produkt ud af det :)

Du kan evt. skrive til mig på icq så det kan blive gjort lidt hurtigere. Ellers kan du tage telefonen og ringe, tlf. nummer får du pr. mail :D
Avatar billede webben Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:08 #38
Er der fundet ud af noget?
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:16 #39
Webben:

Hvad jeg ummidelbart har behov for står i toppen, men angående oplysninger hvad tænker du da på.?
Avatar billede webben Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:33 #40
Lidt oplysninger om firmaet så jeg evt. kan danne mig et overblik over en evt. skitse samt lægge en tidsplan over hvor lang tid det vil tage graffikere samt programmøre at lave siden.

Også lidt oplysninger om det forventede produkt. Har firmaet nogle ønsker ang. farver/stil eller lign.

Og så vil jeg også meget gerne have en komplet produkt beskrivelse, så den pris jeg giver er på den produktbeskrivelse der bliver skrevet, så der ikke kommer eventuelle konflikter ang. dette. En udvidelse er selvfølgelig mulig mod merbetaling. Men kom med et forslag til nogle af disse ting, så kan jeg evt. rette dig lidt ind mod den rette produktbeskrivelse så vi kan få et ordenlig produkt ud af det :)

Du kan evt. skrive til mig på icq så det kan blive gjort lidt hurtigere. Ellers kan du tage telefonen og ringe, tlf. nummer får du pr. mail :D
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:40 #41
VIl du være så venlig at udspecificerer hvad det er for nogle oplysninger du er ude efter
Avatar billede webben Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:44 #42
Omkring firmaet:
Hvilken type firma det er? hva laver de? firma navn? størrelse? evt. logo? mere kan sættes på, men af den type.

Omkring det forventede produkt:
Har firmaet forslag til farver/layout forslag eller lign? skal siden bygges op som en still-præsentation. Dvs. det er en ren html/asp/php præsentation. eller må den gerne indeholde noget flash? uden det bliver for meget?

Dette er nok info til at starte med... mer kan jeg altid spørge dig om...
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:00 #43
VIl du bare have det smidt herind eller pr mail ?
Avatar billede webben Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:01 #44
thomas@eurowave.dk <-- du kan bare smide det der :D
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:38 #45
mail sendt.
Avatar billede webben Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:44 #46
har modtaget :D
Avatar billede cade.dk Nybegynder
02. november 2002 - 14:32 #47
Arbejder som freelancer ved siden af skolen.
Kan kontaktes på : Paw@cade.dk

Se reference list på www.cade.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. november 2002 - 17:53 #48
Hvis du kigger på de oplysninegr som jeg har givet tidligere, kan du så udfra disse ca fortælle hvad det ville komme til at koste
Avatar billede cade.dk Nybegynder
06. november 2002 - 16:10 #49
Det vil koste et sted i mellemen 10.000,- kr og 15.000,- kr.. ved at prof firma så www.dwb.dk
Hos en freelancer ser det ud på en helt anden måde.
I de fleste tilfælde bestemmer firmaet (som skal ha lavet noget) hvad de skal ha lavet og hvor mange penge de vil smide i det.
Vil anbefale dig at lave en oversigt over hvad du/i regner med at få lavet. og poste det her, så vil folk kunne finde den helt rigtige pris til dig da det er svært at sige med de her oplysninger.

Kan kontaktes på paw@cade.dk vis der skulle værer evt spørgsmål.

/cade.dk - paw hellegaard
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2002 - 16:29 #50
Cade.dk.

Jamen jeg har skrevet hvad det er jeg skal have lavet. Hvis dewt jeg skrevet ikke er uddybet godtnok så skriv hvilke oplysninger jeg skal smide for at kunne få en pris.
Avatar billede webben Nybegynder
06. november 2002 - 16:31 #51
praetorian - har du fundet dig en til at lave din siden endnu? :D
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2002 - 16:48 #52
NIks
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. januar 2003 - 22:45 #53
Opgiver ideen indtil videre på grund af manglende kapital så den står desværre på en omgang frontpage.