Avatar billede peteraastrup Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon Zoombrowser vil ikke åbne Outlook 2000

Når jeg har komprimeret mine .jpg filer fra mit mappe med digitale billeder og vil sende dem via e-mail. får jeg følgende fejlmeddelse:

"A message could not be sent via MAPI. Please enable MAPI on your computer"
Jeg har skiftet fra Win ME til Win Xp Pro for nylig og havde tidligere ikke dette problem. Jeg har markeret programmet som koppatibelt med Win 98/Me, men det hjælper ikke.

Hvad er MAPI og hvor gør den "enable" ?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:52 #1
Der findes ikke opdateringer til Zoombrowser?
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:39 #2
Jeg tror ikke, at problemet ligger i ZoomBrowser. Problemet ligger nærmere i Outlook. Du skal fx være sikker på, at det er sat til at være standard e-post program.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:41 #3
Du kan også åbne Internet Explorer og vælge menupunktet Internet-indstillinger. Klik på Programmer. Sørg for, at Outlook er valgt under E-mail.
Avatar billede peteraastrup Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:27 #4
Jeg har opdateret Zoombrowser, til XP men har stadig det samme problem. Jeg HAR sat Outlook til standard e- program. Outlook virker normalt når jeg anvender ordinært e-mail. Jeg har prøvet at geninstallere Outlook men det ser ud som om de har problemer med at konfigurerer.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:50 #5
Her er, hvad Canon skriver om nyeste ZoomBrowser og e-mail:

5. Sending E-mail

The E-mail facility requires a compatible Mapi32.dll to be
installed in order to function correctly.

5.1 Mapi32.dll not found

No Mapi32.dll has been found. A Mapi32.dll is installed
when MAPI communication is enabled in the e-mail
program that is usually used.

5.2 Incompatible Mapi32.dll found

An older incompatible version of a Mapi32.dll is currently
installed. If MAPI is not enabled on the e-mail progam that is
usually used, enabling MAPI in this program should install a
compatible Mapi32.dll.
If MAPI is already enabled in the e-mail program,
the e-mail program needs to be upgraded and MAPI enabled.
Avatar billede peteraastrup Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:34 #6
Ok... tak, noget kunne tyde på at jeg mangler "mapi32.dll", men hvis jeg så får fat i den, i hvilken mappe skal den så placeres ???
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:40 #7
c:\winnt\system32\ på en Windows 2000 eller XP.