Avatar billede manon Nybegynder
26. oktober 2002 - 23:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IMac filesharing med windows vha. LAN/switch

Hvordan sætter man en IMac op således den kan sættes på en switch vha. RJ-45 kabler og så man kan dele filer/mapper?

Jeg har brug for et svar indenfor 2-3 timer d.d

Efter dette har det ingen relevanthed mere.

Jeg håber nogen kan svare asap og takker på forhånd :-)
Avatar billede baent Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:12 #1
Avatar billede baent Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:30 #2
Nå, så vigtigt var det vist heller ikke...
Avatar billede manon Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:53 #3
jo, men jeg sidder her nede i italien på mine forældres pc med en megadårlig modem forbindelse *GGG*

Først nu er der ved at komme styr på sagerne :-)

Tak for linket - kigger på det nu.

Såfremt flere kan tilføje noget er de velkommen nogle timer endnu.
Avatar billede manon Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:56 #4
baent >>
kiggede på linket og vil prøve det de skriver, men linket fortæller intet om LAN mellem IMac og Win2000/win98 PC´er.
Avatar billede baent Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:58 #5
Kig også på http://www.maccentral.com/news/9910/17.tips.shtml

Eller det her:

Enable Ethernet on each computer. To do this, open the AppleTalk control panel and choose Connect via Ethernet. If you're using an older operating system that doesn't have an AppleTalk control panel, open the Network control panel instead and click the EtherTalk icon once. On any system, make sure AppleTalk is active by selecting the Active button in the Chooser.

Step Four:
Open the File Sharing or Sharing Setup control panel (depending on which Operating System you're using) on one of your computers. Click the file sharing start button to activate it. Be sure to fill out the Owner Name, Owner Password, and Computer Name as this is how you will be logging in from your other machine.

Step Five:
Now open the Chooser on your other machine. Click Appleshare. Your other computer's name should show up on the right side. Highlight it and click OK. Enter the name and password. When you click Ok, you'll see a dialog box showing that computer's hard drive. Double click it then close the Chooser window. You should now see your networked hard drive sitting on your desktop just below the other hard drive. To move files, merely open both hard drives and transfer back and forth to your hearts content.

Happy Networking!
Avatar billede baent Nybegynder
27. oktober 2002 - 01:03 #6
Åhh. Jeg troede at du ville have det mellem to Mac'er. Mellem PC og Mac skal du bruge noget specielt programmel. Har hørt om et som hedder PC MacLan. http://www.miramar.com/ Du kan kun hente en demo ned, men kig evt. på æslet. Ellers drop en mail på bob@grin.dk og jeg skal se om jeg kan gøre noget.
Avatar billede manon Nybegynder
27. oktober 2002 - 01:48 #7
hej baent - du skulle geren have faet en mail nu