Avatar billede sew4 Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:42 Der er 7 kommentarer

Spam nej tak

Jeg modtager desvære temelig meget spam for tiden.
Selvom jeg har sat et filter op således at jeg ikke modtager spam fra Yahoo.com eller aol.com eller hotmail.com smutter det aligevel igennem.

Hvorfor ?

MVH
SEW4
Avatar billede razzia Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:45 #1
Jeg har desværre ikke svar på det men kan tilgengæld sige at TDC's mail har et rigtig godt filter jeg har ikke haft nogen spam mails siden jeg satte det op :D
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:31 #2
Hvofor? - Fordi at der kan sendes spam fra andre adresser end Yahoo, aol og hotmail.
Avatar billede sew4 Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:36 #3
Næ men meget af det spam jeg modtager kommer derfra. Og et skal jeg starte. Men det var jo ikke det der var spørgsmålet. Spørgsmålet var hvordan jeg for filtret til at virke i outlook Ekspress

SEW4
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 01:05 #4
du kan ikke filtrere det fra via outlook ekspress, det kan du måske gøre på din providers spamfilter. tele danmark har et indbygget filter og du kan også oprette dit eget. der findes også diverse filtre på nettet, men så risikerer du at noget af din legitime post går tabt. det står jo ikke på e-mailen at det er spam, vel? man kan filtre efter specielle adresser eller specielle ord som sexx....  Hvis du får mail fra yahoo er det ikke umiddelbart synligt at det er spam. det kunne jo være en du kender
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 01:07 #5
prøv at søge efter spam med en god søgemaskine, f.eks ixquick.com. der er en masse gode forklaringer og hvor du kan melde spammerne
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 01:33 #6
Her kan du læse om spam og under download kan du downloade program til at fjerne spam: http://www.kriminalitet.dk/sf.html
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2002 - 03:02 #7
Jeg bruger programemt MailWasher. Gratis at bruge.
Med det kan jeg læse indhold af mail og se full header information, plus at mails kan sættes til Delete og/eller Bounce (afsender ryger på en "blacklist" FØR mine mails hentes med Outlook Express.
På den måde undgås at få spam i Indbakken.
Læs mere her  www.mailwasher.net