Avatar billede nizax Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:06 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvad køre jubii med i sek.?

Er der nogen som ved hvor hurtig jubii's internet forbindelse er?
Avatar billede hardon Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:08 #1
4m/BIT
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 13:10 #2
Hvis du mener deres webservere ligger de nok på en del mere end 4 Mbit.

Nok nærmere 1-2*154 Mbit
Avatar billede nizax Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:17 #3
vi søger deres samlet forbindelse med antal Mb/sec
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:27 #4
Prøv at sende dem en mail. Det ville være meget lettere.
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:28 #5
Tror ikke de har tid til de slags spørgsmål...
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:22 #6
Jeg kender en der inde

De har 2 * 1 gbit...
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:22 #7
wrooooooooooommmmmm, så er der noget ved det :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:48 #8
Ok er det i sekundet ??? Var spørgsmålet på.......
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:35 #9
ja hvad ellers
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:37 #10
ok dvs. 2 GB/sec.
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:39 #11
nej de har 2 linier a 1 gb/sec

hvordan og hvor ledes de bruges ved jeg ikke.
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:40 #12
men det er DK´s hurtigste......
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:43 #13
det tror jeg nu ikke, men hurtig er de :)
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:45 #14
Når de har så hurtige internetforbindelser, skyldes det nok ting.

1. Det er til alle deres servere.
2. Deres servere står hos DIX'en i Lyngby (http://www.dix.dk/).

Ifølge http://www.dix.dk/ er Lycos (Ejerne af Jubii) tilknyttet DIX i Lyngby. Så jo, deres servere står nok der.
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:46 #15
Gusse > Du opnår ikke højere hastighed andre steder end jo DIX i Lyngby. Da det er knudepunktet for al dansk internettrafik.
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:47 #16
jeg ved godt hvorfor de har så hurtig forb.
Jeg vidste bare ikke hvad deres linie var på :)
lycos er medjere af jubii......
Avatar billede gusse Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:51 #17
Ok, det var jeg ikke lige klar over...

Øhh lycos er ejer af jubii, så hut jeg visker..
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:51 #18
Så de 2 x 1 Gbit/sec er kun til servere, mens deres internetforbindelse til normalt arbejdsbrug er meget lavere.

Det er ikke 2 x 1GB/sec, men 2 x 1Gbit/sec. Der er væsentlig forskel.
2 x 1Gbit/sec er det samme som ca. 2 x 100-110MB/sec (megabyte pr. sekund).
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:53 #19
gusse <<< nej lycos har ikke købt alle aktier i firmaet. martin og de andre er stadig medejere........ læs på deres hjememside
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 19:55 #20
2 x 1 Gbit/sek = 2 x 125 MB/sek
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:56 #21
DVS: det er deres forb. til deres mange sql servere og de andre de har----->>-
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:00 #22
Ja, det må det være. DIX'en er vist det eneste sted man kan opnå den hastighed.
Avatar billede jnhansen Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:13 #23
Jubii har rigtigt nok 2 x 1 Gbit/s (hastigheden kommer blot an på hvilket interface man sætter i enderne, og Ethernet er klart billigere fremfor ATM) - begge fremført til vores bopæl, hvor Jubiis datacenter også ligger. En af dem går til DIX, ja, men det gør den anden ikke. Det ér muligt at få gigabit (og mere endda) udenom DIX. Selve DIX er faktisk begrænset til kun gigabit (og derunder).

Det er samme Internetforbindelser, som benyttes til normal arbejdsbrug, så der er også drøn på :-)

//Johnny Hansen
Teknisk chef, Jubii A/S
Avatar billede nizax Nybegynder
16. april 2003 - 13:00 #24
ups kan du ikke lige skrive indlæget igen så du kan få pionts kom til at trykke på afvis :)
Avatar billede jnhansen Nybegynder
30. maj 2003 - 11:42 #25
Jubii har rigtigt nok 2 x 1 Gbit/s (hastigheden kommer blot an på hvilket interface man sætter i enderne, og Ethernet er klart billigere fremfor ATM) - begge fremført til vores bopæl, hvor Jubiis datacenter også ligger. En af dem går til DIX, ja, men det gør den anden ikke. Det ér muligt at få gigabit (og mere endda) udenom DIX. Selve DIX er faktisk begrænset til kun gigabit (og derunder).

Det er samme Internetforbindelser, som benyttes til normal arbejdsbrug, så der er også drøn på :-)

//Johnny Hansen
Teknisk chef, Jubii A/S
Avatar billede nizax Nybegynder
28. juli 2003 - 12:34 #26
hmm