Avatar billede eksperten1 Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

winmgnt.exe går amok

Igår installerede jeg ZoneAlarm Pro 3.1.395. Det virker jo umiddelbart smart, men især 1 program winmgnt.exe forsøger at tilgå alle mulige underlige adresser, der er også nogle der forsøger at forbinde ind til samme, bl.a. maniac.xs4all.nl (meget troværdig adr)

Kan nogen fortælle hvad der sker her?

Også Generic Host Process for Win32 Services vil meget gerne ud, dor forbinder den til microsoft (meget troværdigt;-))

Skal jeg være bekymret ?
vhE1
Avatar billede fcs Novice
22. oktober 2002 - 11:24 #1
Begge er processer som Windows selv har startet. Derfor er de sikkert ok. Dog har du ret i at den første adresse som den forsøger at connecte til ser lidt suspekt ud. Min anbefaling er derfor at gå ind på www.pandasoftware.com og scanne din maskine igennem online via deres "Panda Activescan". Den checker din maskine efter for virus og vil give besked hvis der er noget på din maskine der helst ikke skal være der ;-)

Med venlig hilsen

FCS
Avatar billede perhaps Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:28 #2
Generic Host Process for Win32 er en af dem som du skal give adgang. Den dukker op efter installation af hvilken som helst firewall. Jeg fik engang forklaret hvorfor, men husker det ikke lige pt.
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:29 #3
Jeg kører Netshield på maskinen, så den burde være clean. Det sidste stykke tid har jeg ofte undret mig over den aktivitet der var på min ADSL router, når jeg ikke brugte maskinen. Da jeg installerede ZA lod jeg i første omgang winmgnt have adgang og trafikken var der stadig, men da jeg blockede forsvandt al den trafik.
Hvis man søger på winmgtn.exe på google, kommer der et par sider hvor winmgnt står nævnt i forbindelse med ord som hacker/backdoor/spoof så kan man forestille sig at der har været en backdoor eller en anden exploit ?

vhE1
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
05. november 2002 - 11:36 #4
luk
Avatar billede fcs Novice
05. november 2002 - 19:53 #5
Eksperten1>> Hvorfor lukker du bare spørgsmålet? Har du ikke fået svar eller fandt du ud af noget andet?

Med venlig hilsen

FC S
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
06. november 2002 - 07:35 #6
Nej desværre fandt jeg ikke ud af hvorfor at den dukkede op hele tiden. Til sidst lod jeg den bare være spærret og der har ikke været noget der ikke "umiddelbart" har fungeret.

I det hele taget er jeg ikke så glad for za, har oplevet at maskinen er gået blå efter at za kom til.

mvh
Mark