Avatar billede jokual Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ftp server

jeg vil gerne have et ftp server op og stå men det kan jeg ikke fordi at jeg har en dytnamisk ip hvad kan jeg gøre
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:52 #1
Skal det være til web server eller bare hvor folk kan komme ind og hente/lægge filer på dine diske?
Avatar billede jokual Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:54 #2
komme ind og hente/lægge filer på
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:57 #3
Du skal jo lave en side hvor du så fortæller din \"nye\" ip.. for så vidt vides findes der ikke lige et program der kan løse dit prob. med mindre du få fast ip eller sat din \"server\"/pc ind på et fast ip nr
Avatar billede jokual Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:58 #4
hvor man kan komme og hente filer og up filer :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:59 #5
Kan du lige formulere den besked lidt bedre... ;o)
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:00 #6
Du kan gøre flere ting.

Først kan du bruge dos komandoen winpicfg til at finde dit ip nummer, når du har estableret forbindelse og så sende en icq besked, email osv med din ipadresse. Du kan også downloade en freeware ip poster som som smider din ip adresse ud på en hjemmeside hver gang du er online. Sidst kan du få et dns til din dynamiske ip. Hvor du skal installere et lille program, som så sender din ip adresse til en dns server og så registrere den til din ip. Men det sidste er koster penge + de fleste dns servere holder fast på en enkelt dns i cd 24 timer og det vil i praktis betyde at det måske ikke er muligt at komme i kontakt til din computer, anten via dit ip nummer.

Der er et par ip poster her:
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=st%2Edl%2E10001%2Esbsr&qt=ip+poster&cn=&ca=10001
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:02 #7
gozar> Men hvordan lave så dytnamisk ip bliver lavet til fast ip? ;op
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:18 #8
Et næsten identisk spg blev oprettet igår. Et lille kig i besvaret & accepteret spg kunde have fortalt dig det samme!!

http://www.eksperten.dk/spm/27304

bacardil>>Det Kan du ikke!! Men du kan istædet opgradere dein internem aboment til et med fast ip adresse!
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:19 #9
gozer> Det var bare for sjov, kendte selv svaret ;o)
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:27 #10
Jeg hedder ikke gozer... Det er enten Gozar eller Gozze!!! BASTA*g*

Det hviste jeg jo ikke.
Men som den Allround good guy (George, George. George of the jungle. AAAhhh Watch out for that tree) ;-)) blev jeg simpelhend tvunget til at besvare.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:29 #11
*lol*
Sorry