Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:34 Der er 40 kommentarer og
3 løsninger

Netværk mellem 3 computere via 3 netkort

Snart får jeg besøg af en trejde computer kan jeg lave netværk med den. Ved som før have et extra netkort i den stationære. Vil alle så kunne se hinanden?

Altså PC1 kabler til PC2, PC2 kabler videre til PC3 og alle kan se hinanden, dele filer og spille spil?

Der skal svares på dette spørgsmål inden 2 timer.
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:37 #1
Det kan du ikke
Der skal bruges en hub/switch, som forbinder pc'erne
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:38 #2
hvilket os kører du på den med 2 netkort?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:38 #3
Hvorfor kan man egentlig ikke det? PC3 vil ikke kunne se PC1? Men PC2 vil kunne se dem begge? Eller slet ingen?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:39 #4
Win XP pro...Den anden kører også Pro og den sidste home XP.
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:41 #5
Man kan højest køre 2 pc'ere sammen uden brug af hub
Har man kun 2 pc'ere som skal se hinanden kan man bare bruge at krydset kabel
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:43 #6
Ellers skal man køre med "gamle" netkort hvor der er BNC stik i, så kan man fobinde pc'erne sammen i en lang række derudaf
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:43 #7
Ja den er jeg helt med på. Men jeg prøver bare at komme uden om at skulle købe enten Switch eller router. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er der så nogle i kan anbefale på Falkoneer? For jeg skal snart koble de tre computere sammen (3 timer)
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:44 #8
Nå ja det der gamle med T-kryds/stik whatever?
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:46 #9
Ja det er det
Skal du bare koble 3 pc'ere sammen så er det næsten ligemeget hvilken switch det er, bare den virker...
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:48 #10
Du kan godt få det til at fungere, du skal bare have PC2 til at fungere som router, men du skal altså have 2 netkort i PC2 dvs. 3 maskiner 4 netkort
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:48 #11
Hvad mener du med Switch i denne sammenhæng? Jeg har 2 computere nu kablet med et krydset kabel. Om nogle timer kommer der så en til computer, vi skal spille og dele filer. Vi kan altså ikke bare bruge netkort nummer 2 i PC1 til at skabe forbindelse til PC3. Men det kan vi hvis vi bruger de møg gamle BNC stik??
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:49 #12
tror måske vi kan få det til at virke, men kan vi ikke gå i gang når alle pc'ere er samlet på stedet
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:49 #13
>>>clausbjuul: jeg tror det er lidt for besværligt, når det bare er sådan et lille netværk, så er det tusind gange lettere at bruge en switc
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:49 #14
Claus og andre: PC1 har 2 netkort i. PC2 og PC3 har et hver. Det jeg vil er at bruge to krydsede kabler og så kable til PC2 og PC3 og så kan alle se hinanden og alle kan spille spil?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:50 #15
themustangman: ja, men hvis gutten nu ikke har en switch og skal have det tila t køre i dag så er der jo ikke så meget andet for end at prøve...man kunne jo også lære noget ved det
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:51 #16
Jo men jeg har ikke specielt lyst til at købe noget til 400-500kr hvis jeg kan undgå det.

PS: Jeg skal dog snart ud og købe enten router eller switch men jeg har ikke haft tid til at sætte mig ind i hvad jeg skal købe osv.
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:51 #17
Jeg tror du får svært ved at få det til at virke...
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:51 #18
Uden switch
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:52 #19
Er der slet ingen som har prøvet dette før!?!?!
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:53 #20
themustang: drop det nu og lade os prøve

totterfc: der skal selvfølgelig aktiveres deling på din pc2. Og så skal pc2 stå som gateway på de andre pc'ere. Muligt der skal tilrettes noget i hosts filen
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:57 #21
Ok Mustang hvilken Switch bør jeg så købe? Jeg skal alligevel ud og købe en sådan eller en router meget snart, da min sikkerhed er ikke eksisterende. Jeg har en svensk udbyder ved navn wwww.Bostream.se. Udover at være en 2.5mb linje, har jeg også et Orckit ADSL modem og en lille boks ekstra som vist deler telefon og internet? (ingen ide om hvad den gør).

Hvad bør jeg købe hvis jeg så skal have en Hardware firewall og kunne gå på nettet samtidig?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:57 #22
totterfc: vil det sige vi dropper det?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:02 #23
Riversen: Hvis jeg kan få et godt råd om hvilken router/switch jeg skal købe så ja. Som jeg sagde tidligere skal jeg alligevel snart ud og have noget sikkerhed til min forbindelse og jeg vil gerne kunne dele min internet forbindelse mellem PC1 og PC2. Som jeg i øvrigt har prøvet at gøre ved at putte et extra netkort i PC1 og så kører fra netkort 1 til Internettet og til PC2. Men intet virker når jeg gør det. Jeg har udover det fast IP.

Jeg vil gerne være med til at prøve at ekspermentere, men jeg har mange gange før prøvet at sidde mange mange timer og vente på man endelig kunne spille over netværket. Og det har vi ikke tid til i dag. Så hvis jeg ikke kan høre fra en eller anden at "ja det kan man, du skal blot..." så tror jeg ikke jeg skal kaste mig ud i det.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:05 #24
d-link 604 er en router med indbygget 4 ports switch
http://www.xdata.dk/visVare.jsp?lagerID=29&vareID=43823
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:06 #25
Jeg ville købe en snapgear Lite+,  VPN/Firewall/Router/4port switch. Kører fint med næsten alle typer bredbåndsopkobling, bare du har ethernet forbindelse. Fylder ingenting, nem at konfigurere,  sødt lille apperat.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:08 #26
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:08 #27
jensendk: du lyder jo helt forelsket...træk lidt frisk luft :-)
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:08 #28
Ok bare lige for at slå det fast vil jeg gerne have en billig løsning. Såsom den der D-link. Men jeg har ikke tid til at bestille den over nettet, da jeg skal bruge den om 2 timer.

Jensen: Link?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:09 #29
jamen så må du jo tage ned til din lokale edbforhandler! Der er jo ligesom ikke andre muligheder. Eller også forsøge med delingen vha. 2 netkort
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:10 #30
Jensen: Ikke en chance for jeg bruger 2800kr. Jeg er ikke et firma ;)
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:11 #31
Riversen: Jeg har hele KBH at lede i. Der må da være nogen af dem, der har et eller andet man kan bruge til rimelig pris?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:12 #32
så skynd dig ud af døren istedet for at spilde tiden her...nu har du jo lidt at gå efter
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:12 #33
F.eks. ved jeg at Intercon ligger i Roskilde (de har D-link Di 604 til 477, men de har dem jo desværre ikke på lager! :( ) Ham der kommer her til er ellers fra Roskilde :(
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:14 #34
Ja ja ok så travlt har ingen mand der skal ud og købe noget sådan. Sidder og kigger EDBpriser igennem. Håber at finde noget billigt på Falko, som I så kan sige god for.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:15 #35
Zitech, Edimax til 1000.- Faldpåknæalle.
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:16 #36
Zitech!!?!?! Laver du sjov ;) ? Eller er det gode sager til billige penge?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:17 #37
Edimax, 10/100BASE-TX, Switch, 512 KB, 16 porte, desktop? På papiret lyder den da rimelig god? Men er den det eller hvad?
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:20 #38
Kender den ikke, men den var et  bud på faldpåknæalle.
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:20 #39
Hvad skal man kigge efter mht. en sådan Switch, (hvorfor ikke en router egentlig?), f.eks. gad jeg godt have uplink på, da jeg kun har et krydset kabel. Men hvilke andre af sådanne ting er værd at kigge efter?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:23 #40
Den der Edimax der er da ikke skyggen af Firewall i eller hvad?
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:39 #41
Ok det bliver vist en D-link Di 604. Nogen sidste råd, personlige erfaringer? Osv.
Avatar billede totterfc Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:36 #42
Har købt en D-link Di-604 router til 530kr. Jeg er på nettet nu med 2 computere og de kan se hinanden. Så det lader til at virke fint. Hvordan sætter jeg min firewall op dog?

Riversen hvis du vil have lidt point så sig til...
Avatar billede themustangman Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:48 #43
Takker for point...