Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 12:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC...

Lige nu kører jeg med Norton Personal Firewall 2002, men min PC bliver meget langsom af den.

Er der ikke en firewall der er meget effektiv incl. hurtig?

Jeg har en Pentium 3 800mhz, så det overrasker vel ikke nogen min PC er langsom i forvejen :(
Avatar billede thaufer Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:49 #1
Den bedste firewall, mener jeg, er Tiny Personal Firewall 2 - og så er den gratis
Avatar billede thaufer Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:49 #2
kan leeches på www.download.com så vidt jeg ved
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2002 - 12:53 #3
BitGuard inplementeres som en service. Dette betyder rigtig god sikkerhed, hurtig afvikling og så fylder den ikke ret meget. BitGuard er IMHO den bedste af de personlige firewalls og så er den dansk fremstillet
Avatar billede pilfinger Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:56 #4
hacktreacer er en god lille wall køre fint bruger ikke mange resurser
Avatar billede dr.big Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:58 #5
Avatar billede random_act Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:02 #6
sygate er meget god og kan hentes gratis her: http://download.com.com/3001-2092-10144440.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:12 #7
Jeg bruger BitGuard som har de fordele du ønsker. Den koster ca. 400,-kr. og du kan bestille den over nettet. Du får så en diskette tilsendt med posten, hvor hele programmet findes. BitGuard kører rigtig godt sammen med XP's firewall, så når du har de to installeret samtidig skulle du prøve at lave en test på ShieldsUp hvor du kan teste portene. Alle min porte er ikke bare lukkede for angreb, men de er helt usynlige. ShieldUp testsiden går ud fra at man sidder bag en stor og kostbar hardware firewall. Ja ShieldUp siger endda at jeg kan lade champagneproppen springe. Så har du XP, så....... Og husk så lige at Bitguard kører som en hardware-firewall og kan ikke som andre softwareprogrammer (ZoneAlarm, Tiny, Sygate osv) afinstalleres af en hacker. De 400 kr er knagende godt givet ud efter min mening.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:18 #8
http://www.tryus.dk/BitGuardManual.pdf
http://www.tryus.dk/bitguard.asp
Herover er to links så du kan læse mere om den dansk BitGuard
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. oktober 2002 - 13:37 #9
Her er et lille udvalg af forskellige firewalls: http://www.kriminalitet.dk/fire.html
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:42 #10
Hmm til privat brug vil jeg da helt klart anbefale KERIO ( www.kerio.com ) jeg har efaringer med den gennem et par måneder og den kQrer upåklageligt og sikkert :P igen porte åbne .. ALT lukket ;)
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:53 #11
Jeg vil anbefale ZoneAlarm  www.zonealarm.com

Bruger den selv på min 700 MHz Athlon, unden mærkbar nedgang i performence

Den er gratis, så længe det er til privat brug
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:53 #12
Der er en forskel om portene er lukkede eller de både er lukkede og usynlige (skjold).
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 05:52 #13
Jeg bruger Norton Internet Security & Antivirus.

På min gamle PII-450mhz med 256mb ram, kørte den upåklageligt, der var måske en lille mærkbar forskel, så den vil jeg kraftig anbefale. ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 14:08 #14
Tak thaufer, indtil videre virker den fint!
Avatar billede thaufer Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:01 #15
hehe, takker for pts :)

/thaufer