Avatar billede kraka Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:41 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

DVDx og DIVx

Jeg kan ikke tage backup af mine DVD'er mere. Jeg har hidtil brugt DVDx hvor jeg kunne vælge DIVx 4.01 i video compression. Jeg har nu installeret DIVx 5.02 og afinstallerede først DIVx 4.01. Nu kan jeg ikke vælge videocompression mere, og jeg har slettet den gamle 4.01 installationsfil.
Er der nogen der har en løsning på dette.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:48 #1
du skal bare installere divx4 igen. du kan finde det på www.divx.com
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:51 #2
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 00:16 #3
Jeg har prøvet at installere DIVx 4 nu, men det ser ikke ud til at ændre på problemet.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. oktober 2002 - 00:31 #4
DivX 4 fylder generelt mere end DivX 5 ved den samme kvalitet.
Avatar billede psy8 Nybegynder
15. oktober 2002 - 04:04 #5
Undskyld jeg bryder ind her! Men kraka kan du ikke hjælpe mig færdig med dette sprøgsmål? http://www.eksperten.dk/spm/269477 har brug for din hjælp! :)
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 13:47 #6
fiskesuppe ---> "DivX 4 fylder generelt mere end DivX 5 ved den samme kvalitet." - Hvad har det lige med sagen at gøre ??????
og så passer det forøvrigt heller ikke. Det er en kunst at lave en go DivX film med en ballance mellem kvalitet og størelse, uanset hvilket codecs du bruger.

Kraka---> Har du hentet den nyeste ver. af DVDx ??? ellers find den her:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdx.html
Et lille godt råd. Det eneste DVDx er en lille smule godt til, er at lave VCD. Hvis du vil lave gode DivX film, så kig lidt på www.google.com eller www.doom9.net for nogle gode guides
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:39 #7
phatlasse -> Det har det med sagen at gøre at mr-bob i sin kommentar skrev "du skal bare installere divx4 igen. du kan finde det på www.divx.com" hvorefter jeg kommer med min kommentar om at det nok ikke er så smart en løsning endda. Og en anden ting: Der står i min kommentar: "DivX 4 fylder GENERELT mere end DivX 5 ved den samme kvalitet". Det var noget jeg læste på en DivX side engang (kan godt være det bare var reklame for at man skulle købe det nye DivX 5 pro (det skal jeg ikke kunne sige)), men jeg er da godt klar over at en der ikke ved hvad han har med at gøre som bruger DivX 5 sagtens kan lave en film af dårligere kvalitet og med den samme filstørrelse som en DivX 4 film lavet af en der har sat sig ind i tingene.

Det skal lige siges som en sidekommentar at det da er noget nemmere og hurtigere at tage backups af DVD'ere som SVCD'ere. Godt nok fylder de normalt 2-3 Cd'ere, men de kan jo bruges på en DVD-afspiller ;)
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:03 #8
Jeg kan ikke få det til at virke på min Athlon endnu. >fiskesuppe> jeg har hentet Gordian Knot fra dit link den prøver jeg senere. Jeg har fået DVDx til at virke på en anden maskine jeg har. Det gjorde jeg ved at afinstallere det hele. så installerede jeg PowerDVD, divx4 og så DVDx og så kom det til at virke på den. Derefter prøvede jeg selvfølgelig det samme på Athlon'en men nej. Jeg har tidligere kørt med DVDx efter jeg havde hentet DIVx5.2 bundle.
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:04 #9
MrBob> jeg fik fat i DIVx 4 på dit andet link. Den er ikke på DIVx.com der havde jeg prøvet.
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:06 #10
Undskyld det var Phatlasse der havde linket. Jeg synes det er lidt indviklet at få nogle gode DIVx backupper. Min DVD kan ikke spille SVCD'er mener jeg. VCD er for dårligt synes jeg.
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:08 #11
Er der en god guide til Gordian Knot programmet, eller andre guides ??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:20 #12
www.flaskmpeg.com
Dette program kan du vist bruge(?) og det er på dansk så det burde være rimeligt nemt at gå til...
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 21:56 #13
Her er en dansk guide til Gordian Knot. http://babelgrid.webhostme.com/dvdtildivx5.asp
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 21:59 #14
Hvis du er frisk på at prøve et andet codec, som hedder Xvid, som er mindst lige så godt, og så er det gratis, så kan du prøve at kigge her: http://www.doom9.org/index.html?/xvid.htm
Avatar billede kraka Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:02 #15
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til jeg har prøvet Jeres forslag
Avatar billede kraka Nybegynder
17. december 2002 - 17:02 #16
Så er jeg tilbage efter et virusangreb under skift af firewall fik jeg en nimbda virus. Jeg har derfor været nødt til at geninstallere XP og er tilbage i forsøgene med divx codec'et. Jeg vil give Jer ret i at DIVx ikke er i den bedste kvalitet. Nærmest som VCD synes jeg.
Jeg er ved at afprøve Gordian Knot som ser lovende ud. For at gøre en ende på dette spørgsmål kommer vi nu til pointuddelingen.
I er nødt til at dele da I begge har synspunkter som er rigtige. Tak for bistanden.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. december 2002 - 17:04 #17
xvid er klart at anbefale som phatlasse siger .. det er uden tvivl bedre end divx x.x
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. december 2002 - 17:07 #18
og hvis dine divx ser ud som vcd så er det nok fordi du ikke er dygtig nok endnu til at lave dem ..
og hold dig fra at bruge flaskmpeg .. det er det man brugte den gang til bage i stenalderen til at lave divx og kvaliteten ligger langt fra hvad du kan få lavet med Gordian Knot divx/xvid
Avatar billede kraka Nybegynder
17. december 2002 - 17:11 #19
Jeg synes altså det er lidt indviklet, men har downloadet en guide til xvid så det prøver jeg også på et tidspunkt.
Er der noger der ved om man må lave divx backups efter den 22/12, hvor det vistnok er slut med at lave MP3 backups ??
Avatar billede kraka Nybegynder
17. december 2002 - 17:12 #20
SLUT ? undskyld jeg mente forbudt :-D
Avatar billede mr-bob Nybegynder
17. december 2002 - 17:46 #21
det er det!
Avatar billede myga007 Nybegynder
27. maj 2003 - 14:58 #22
Täiesti jobud rääkige ometi ininmese keeles!
Avatar billede markbarner Praktikant
19. april 2004 - 14:36 #23
hen Nimo Codec Pack på www.divx-digest.com
Avatar billede kraka Nybegynder
19. april 2004 - 23:11 #24
Ti Hi  markbrænder, det er næsten et år siden dette spørgsmål er stillet.  Jeg bruger klcodecs nu.  Nimo codec pack er også god.
Avatar billede kraka Nybegynder
19. april 2004 - 23:13 #25
Og nu må man jo ikke lave disse backups mere vel  :-D
Avatar billede markbarner Praktikant
20. april 2004 - 14:40 #26
hmmm jeg tror nu godt du må lave backup til dig selv af dine egne originaler, men du må ikke høre/se kopien imens der er andre til stede end dig selv. Man må heller ikke give en kopi videre...
desværre... :-S