Avatar billede cr Nybegynder
14. oktober 2002 - 20:54 Der er 2 kommentarer

MSMQ receive modtager kun blank body?

Jeg har lavet et setup hvor jeg på en computer har en navision application server stående som lytter på en messagereceiveevent på en public msmq kø. on receive er det så meningen at den skal modtage et xml dokument.

Jeg har testet dette ved både at lave et navision program som kan fylde xml dokumenter i køen og ved at lade et visual basic program som kan fylde xml dokumenter i køen. I begge tilfælde virkede det perfekt. Så jeg tænkte her er ikke nogen ko på isen og var klar til at implementere systemet hos kunden.

Men da vi så får sat det andet system op at kører som i driftssituationen skal skrive til køen så virker det pludseligt ikke??? Receiveeventen bliver triggered men instream er tom????

Det program som sender til køen er programmet i c++ og jeg har lidt på fornemmelsen at programmøren som har lavet programmet i stedet for at sende et xmldomobjekt til køen sender xml dokumentet som streng.

Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende? Nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre for at få skidtet til at virke? Hvilke programmer kan jeg bruge til at sammenligne mine fungerende "kø-filer" med dem som bliver sendt fra c++?

p.s.
Lad jer ikke skræmme af at jeg har lavet min message reader i navision. Den er basseret på standart microsoft componenter. Så jeg er ret sikker på at jeg ville få de samme problemer hvis det var et VB program som skulle modtaget xml dokumentet.
Avatar billede kichian Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:58 #1
Under administrative tools/Computer management/Services & applications, har du mulighed for at se MQ-beskeder inden de bliver læst.
Slå din messagereciveevent fra, send Besked fra C++ programmet, og se så på beskeden via ovenstående.
Avatar billede cr Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:02 #2
Dette har vi også set på.

c++ leverandørene har lige skrevet et test program hvor de loader text streng til et xmldomobject. Dette lader til at virke. Nu bliver det spændende at se om det også virker i den endelige løsning.