Avatar billede e30 Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:37 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Brænding af VCD

Jeg har et problem.

Jeg bruger Nero til at brænde/decode/konvertere AVI-filer til Video-CD - så man kan se det på en DVD-spiller.

Problemer er at der bliver forsinkelse på lyden i forhold til billedet når VCD'en bliver afspillet.

Hvad skal jeg gøre for at afhjælpe dette problem??? Er det en instilling der ikke er som den skal være eller hva?????
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:43 #1
Prøv at kode dem om til en mpeg først og så brænde den som vcd eller svcd
Avatar billede e30 Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:46 #2
hvordan gør man det?
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:49 #3
Avatar billede kmx Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:52 #4
Et af de bedste og hurtigste programmer til den slags er FFMPEG http://ffmpeg.sourceforge.net/ som findes som et command line tool.
Der er også lavet et par GUIer til.
Led evt. på http://dvd.box.sk
Avatar billede e30 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:14 #5
hvad er engentlig forskellen ved at brænde som SVCD eller VCD??
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:16 #6
Kvaliteten. Det ligger også i navnet SuperVHS og VHS
Avatar billede e30 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:26 #7
hvordan bliver kvaliteten bedre? Hvis en dvd-afspiller understøtter VCD - understøtter den så også SVCD?
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:30 #8
det er ikke sikkert... det er opløsningen som er foskeldig fra de to formater
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:30 #9
nej, det staar pa hvis den understotter SVCD, det gor nomale DVD afspillere ikke... man man kan kobe nogle der kan, bare spor i en butik.
Avatar billede swat Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:41 #10
En godt sted til alt om divx svcd o.s.v

http://vcdhelp.com
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:06 #11
Enkelte producenter gider ikke skrive om maskinerne understøtter SVCD. F.eks er der i de tekniske specifikationer ingen tegn på at Pioneer DVD afspillere gør, men det gør de allesammen!
Avatar billede e30 Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:55 #12
Det er ikke i konverteringen det slå fejl - men i selve brændingen til VCD - kan det være en indstilling???
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:17 #13
Det første du gør er at downloade www.tmpgenc.net som laver avi filer om til mpg filer. For at brænde en vcd eller svcd skal filen nemlig være i mpg format.

Når du har encodet filmen fra avi til mpg eller mpg2 som kan tage op til 20 timer skal du gå ind i nero og brænde filen som vcd eller svcd!
Avatar billede e30 Nybegynder
16. oktober 2002 - 20:57 #14
det er det jeg har gjort!

Hvis man afspiller den konverterede fil - er det som det skal være. Men når cd'en er brændt med Nero er der forskel på billede og lyd!
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
21. oktober 2002 - 08:44 #15
forskel på billede og lyd, ja forsinkelse ik...det er normalt get over it!
Avatar billede hsm Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:13 #16
Prøv med DVD2SVCD - findes på http://doom9.org