Avatar billede bug30 Nybegynder
14. oktober 2002 - 00:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Smoothwall

Hej jeg har en ADSL linje "Cisco 677" og har sat en Web/Mail server op, men jeg er også nu kommet på mit boliselskabs Interne Nætværk, med ablolut minus sikkerhed, det er et stort 100Mbps LAN med ca 300 brugere på, og desvære er der nu nogen der prøver at hacke.

Min ide til en firewall var at sætte en Smoothwall op med 3 nic, og bruge den grønne til boliselskabets LAN den Orange til min Web/Mail server og den røde til min Cisco ruter. det er heller ikke det store problem at instalere, men når den vil genstarte er problemerne der.
Den første maskine skrev at jeg skulle udskifte disken og trykke på en tast, lige som om at der var en diskette i.
den næste maskine jeg lavet lavet en H..... masse 1010101010101010 i en uendelig køre.

Skal jeg sætte noget i bios, eller HD til noget bestemt.??
Jeg har prøvet både Normal, LBA og Auto med samme resultat.

Håber nogen gider at læse det og måske har et bud til mig.

P.S. jeg forventer at jeg selv skal være på den grønne side, men stadig skulle jeg og kun mig, kunne komme ind på min server.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2002 - 10:33 #1
Det er en meget fornuftig løsning du har valgt (kaldes ofte for en DMZ løsning. DMZ er kort for Demilitariseret zone). Jeg har kun et bud på problemet.

Du bruger ikke jordede strømkabler. Hvis noget af dit udstyr er ude af fase, kan det betyde at der køre forskellige strøm peacks på dit net. Disse peacks kan gøre meget forskelligt ved dit system, incl. ødelæggelse af udstyr og forskellige softwareproblemer som du selv beskriver. En løsning kunne være at strømføde alt udstyf fra en fordelendåse med jord sitk så man sikre at alle strømstik vender samme vej og at de indbyrdes er jorded sammen. Strømfordelendåsen videreføre ikke nødvendigvis jorden til husets størm.

Problemet kan sagtens være noget helt andet
Avatar billede bug30 Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:52 #2
Bufferzone.
Jeg fandt ud af det, det var disken der var død, så nu køre den..  :-)
jeg fik lavet det du sage, med at rense ud i mit EL udstyr, ved min server, og det har rettet flere fejl, bla filmmer, på skærmen og brummen i min UPS.
Så det må siges at være et værdigt tip. så her er lidt point..

men jeg har nu et nyt problem, men jeg starter en ny omgang,