Avatar billede obmm Nybegynder
27. september 2000 - 17:02 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

Spilproblemer

Jeg får fejlmeddelsen,FEJL UNDER PROGRAMSTART
En nødvendig, DLL-fil,GLIDE2X.DLL, blev ikke fundet.
Jeg har installeret Riva TNT2 PCI-Bus, måske har jeg installeret det forkert.
Avatar billede stigc Nybegynder
27. september 2000 - 20:04 #1
Der er en dll fil du mangler......

Jeg finder den lige.......
Avatar billede stigc Nybegynder
27. september 2000 - 20:05 #2
her er den....

http://www.windrivers.com/scripts/dll.idc?alpha=G

lige den i den windows mappe eller sammen med spillet!
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 07:24 #3
Hvordan \"installere\" jeg den helt nøjagtigt.
Forløbig tak.
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 09:00 #4
Når du har downloaded den dll-fil, din computer efterspørger, så pakker du den ud, den er pakket ind i zip. (Har du ikke ZIp af en eller anden underlig grund kan den hentes her: http://www.winzip.com/ ) Når du har pakket filen ud kopierer du filen over i følgende bibliotek:

c:\\windows\\system
eller
c:\\windows
eller i det bibliotek du kører dit spil fra.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 12:12 #5
Hej
Jeg har Zip, jeg prøver dette.!!!
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 13:14 #6
Hej
Nu kom jeg lidt længere, men nu skriver den næsten det samme (mangler samme fil).
FEJL.
_GlidelnitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo Graphics, none detected

Skal filen installeres et andet sted. Jeg har installeret den i c:\\windows\\system .??
Avatar billede stigc Nybegynder
28. september 2000 - 13:17 #7
Nu har du fået en anden fejlmeddelelse, har jeg ret?

Så har den altså fundet dll filen, men nu brokker den sig over grafik kortet...
Jeg ved ikke helt hvad man skla gøre her, prøve at ligge glide2x.dll i samme skuffe som spillet.
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 13:18 #8
Prøv og lig dll-filen der hvor spillet ligger! Af en eller anden grund finder den ikke din fil i windows/system, prøv også at lægge den ud i windows directoriet...
Avatar billede stigc Nybegynder
28. september 2000 - 13:18 #9
Det lyder som om dit grafikkort ikke er installeret korrekt. Hent evt. de nyeste driver....
Har du problemer i andre spil?
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 13:20 #10
stigc> Du har ret, jeg sider nok og sover for meget lige nu!
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 13:37 #11
Hej, Jeg har lige installeret kortet (HELT NYT KORT) med den cd´rom der følger med.???
Jeg prøver lige at lægge \"den ud i windows directoriet\"
c:\\windows,  ikke.???
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 13:40 #12
Skriver din PC en fejl i enhedshåndteringen?
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 13:44 #13
Nej det mener jeg ikke, hvordan ser jeg det, det eneste underlige jeg umiddelbart kan se er at den skriver noget om ukendt enhed med et gult spørgsmålstegn.
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 13:48 #14
OK, det er måske dit grafik kort, prøv og slet enheden og genstart din computer.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 14:10 #15
Jeg har nu slettet enheden, når jeg bagefter genstarter computeren skriver den at windows hwr fundet ny hardware, men at den mangler drivere, jeg har prøvet i windows update, der fandt den ingen drivere. Hvad kan det så være.??
Hvordan gør jeg helt korrekt fra bunden af, når jeg installere nyt kort.????
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 14:12 #16
Det er en skam at man ikke kan lægge en skærmprint ind HER.
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 14:15 #17
Kaster kortet i computeren (I slukket tilstand).
Start Computeren.
Så skriver den som regel at Windows har fundet nyt hardware blablabla.

Det du kan gøre nu er flere ting, den cd-der fulgte med produktet kan nu køres(her skule der gerne lige nogle drivere, og evt. værktøjer) Kør den setup der ligger på cd-en og lad den selv ordne det fornødne eller...

Gå ind i Enhedshåndteringen vælg det produkt der skal havde drivere indstalleret, vælg i fanebladene drivere og derefter opdater drivere. (Her skjal du så bare vide hvilken driver der skal bruges og hvor PC-en kan finde dem hende.)
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 14:32 #18
Dette er hvad jeg har gjort:!!!
Det du kan gøre nu er flere ting, den cd-der fulgte med produktet kan nu køres(her skule der gerne lige nogle drivere, og evt. værktøjer) Kør den setup der ligger på cd-en og lad den selv ordne det fornødne eller...
Jeg har lige for at prøve et andet spil end pandemonium2 , installeret Rally Championchip,
jeg synes ikke at at jeg kan se nogen forbedring i grafikken, (det ved jeg heller ikke om jeg skal). Er der nogen steder jeg skal \"indstille\" noget. Jeg vil gerne videre med den manglende dll-fil.

Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 14:36 #19
Den mangler du jo ikke længere?!? Skriver windows stadig det samme, er der stadig et spørgsmålstegn i enhedshåndteringen?
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 14:49 #20
Jep.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 14:52 #21
Hvad med grafikken i Rally.
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 14:57 #22
Hvis der stadig er et spørgsmålstegn i enhedshåndteringen og det er dit grafik kort, så er dit grafik kort stadig ikke installeret.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 16:27 #23
Det er IKKE mit grafikkort.
Det er installeret hvor der står PCI BUS i enhedshåndteringen, jeg tror også at \"spørgsmålstegnet\" har været der i lang tid.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 18:58 #24
Er der ikke noget bud på hvordan jeg får lagt DLL-filen ind det rigtige sted.
Hvis det er det der galt.!!
Avatar billede obmm Nybegynder
28. september 2000 - 19:49 #25
Er det min windows installation den er gal med.!!
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 07:19 #26
Har i set de EKSTRA POINT :??????
Avatar billede powell Nybegynder
29. september 2000 - 07:47 #27
Jeg tror ikke det er din win installation der er galt med. Men du siger altså at dit grafik kort er godt nok installeret. Det er vel ikke et grafikkort der bruger PCI-bussen, vel? Understøtter dit grafikkort glide?
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 08:49 #28
Jeg ved ikke rigtig noget om PCI-bussen, men når jeg går ind i enhedshåntering og ser under PCI-bus ser det ud til at mit grafikkort ligger der.
Hvor skal mit grafikkort findes i enhedshåndtering.?
Skal der ikke være noget der hedder skærmkort i enhedshåndtering.?
Hvor ser jeg om mit RIVA TNT2 PCI-bus 32MB grafikkort under støtter glide.
Avatar billede powell Nybegynder
29. september 2000 - 13:50 #29
Hvilken fejl for du når du forsøger at køre dit spil:
FEJL UNDER PROGRAMSTART
En nødvendig, DLL-fil,GLIDE2X.DLL, blev ikke fundet

eller

_GlidelnitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo Graphics, none detected

Skriver den nummer 1. Så mangler den eller kan den ikke se filen, er det 2. så har den fundet filen, men denne fil kan ikke aktivere dit kort?

Prøv og download de nyeste drivere fra producentens hjemmeside til dit TNT2 kort.
Avatar billede powell Nybegynder
29. september 2000 - 13:51 #30
Fulgte der ikke nogen test værktøjer med på cd-en, eller documentation i det hele taget?
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 15:33 #31
Det er nr 2 den skriver.
Jeg synes bare jeg får at vide at jeg allerede har de nyeste drivere når jeg prøver at dovnloade.
Hvilke  slags \"værktøjer\" tænker du på:?
Avatar billede stigc Nybegynder
29. september 2000 - 16:13 #32
ja men som du ser mangler dn ikke dll filen, men der er en conflikt mellem dll-filen og driveren til dit grafik kort!

Prøv med en anden driver, download fra prodcentens hjemmeside!
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 17:15 #33
Hej stigc.
Er det ikke et lidt kryptisk svar, hvilke drivere skal jeg downloade når den skriver jeg har de nyeste.
Der mangler også svar på tidligere spørgsmål.Hvor skal mit grafikkort findes i enhedshåndtering.?
Skal der ikke være noget der hedder skærmkort i enhedshåndtering.?
Hvor ser jeg om mit RIVA TNT2 PCI-bus 32MB grafikkort under støtter glide.
Avatar billede stigc Nybegynder
29. september 2000 - 17:53 #34
ja, der skal være noget der hedder skærmkort i enhedshåndtering. Jeg kan ikke svare på de andre spm....
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 19:29 #35
Mere hjælp til download.
Avatar billede obmm Nybegynder
29. september 2000 - 22:43 #36
Er der ingen med et Riva TNT2 32MB, der ved om man kan spille Pandemonium2
Avatar billede powell Nybegynder
02. oktober 2000 - 08:53 #37
TNT1 tnt2 og tnt2 ultra kan fåes både i agp og pci udgaver, fra forskellige
fabrikanter. Den understøtter som hovedregel ikke glide, da det er 3DFX der
har patent på glide teknologien, men der er stort set ikke nogen nye spil
der kun kan køre ren glide mere. De allerfleste ting understøtter D3D eller
OpenGL. PCI udgaverne af kortene er som regel dyrere, da de er ret sjældne.

Bruger du en driver fra creative labs, (kan hentes på internettet men skal
crackes, da driveren tjekker om det er et creative labs kort), er der
indbygget glide emulering der fungerer ganske upåklageligt. Der findes også
andre shareware glide emulatorer rundt omkring i krogene på nettet.

Personligt bruger jeg kun drivere fra nvidia.com til mit tnt2 ultra kort,
den har langt den bedste performance, men ingen glide emulering (hvilket
jeg heller ikke har brug for)
Avatar billede powell Nybegynder
02. oktober 2000 - 09:05 #38
Du kan se (burde se) hvilket grafik kort dit system kører med i enhedshåndteringen, under det pkt. der hedder noget med display (Eng. Display Adapters) ved ikke, hvad de kalder det på dansk.
Avatar billede obmm Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:13 #39
Hej powell
Det kan jeg også nu, der står pænt Creative CT 6954.
Hvordan henter og cracker jeg driver til mit kort, Jeg har installeret Riva TNT2 PCI-Bus 32 MB,
skal man bruge flere oplysninger.
Har du nogen ide om hvor jeg kan finde en (glide emulator).

Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:05 #40
Glide Emulator:
http://www.actiontrip.com/files/fun/openglide.phtml
Du kan finde info her:
http://www.guru3d.com/archives/May1999.shtml
http://www.3dblaster.com/

Det er det jeg kan hjælpe dig med foreløbig.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:32 #41
Jeg synes ikke rigtig at der er svaret \" helt rigtigt \" på mit spørgsmål, jeg har ikke fået svar nok til at det \"virker\".