Avatar billede apitz Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:47 Der er 2 løsninger

"Ping of Death"

Jeg har Sygate Personal firewall installeret. Jævnligt registrer firewallen et "Ping of death" eller "Ip Fragementation Overlap" attack på min computer.

Jeg vil gerne høre om disse angreb kan skade min computer og hvordan jeg stopper dem?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:56 #1
Sådan lige umiddelbart uden at kende Sygate, så når den rgistrerer et angreb har den også afvist angrebet.
Disse angreb er absolut skadelige for din Computer (eller for andres), men bliver jo afvist at din firewall.
Du har ingen muligehd for at forhindre disse angeb ud over at være beskyttet af en firewall.
Læs evt http://www.insecure.org/sploits/ping-o-death.html
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:57 #2
det eneste de kan gøre ved din pc er at få den til at fryse/crashe eller reboote.
Det er især ældre styresystemer der ikke er blevet opdateret som er sårbare overfor dette angreb.

hvis din windows er af nyere version og opdateret, skulle det ikke være noget problem, selv uden firewall.

læs evt.:
http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,,sid14_gci822096,00.html