Avatar billede judas Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i XSLT

Jeg skal bruge et mellemrum mellem disse to selects. Hvordan gør jeg det?

<xsl:apply-templates select="month"/> <xsl:apply-templates select="year"/>

De skal bare skrives direkte ud....
Avatar billede ecoder Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:08 #1
får du ikke et mellemrum ved  bare at lave det sådan?

<xsl:apply-templates select="month"/> <xsl:apply-templates select="year"/>

mvh ecoder
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:09 #2
F.eks.:

<xsl:apply-templates select="month"/>&#32;<xsl:apply-templates select="year"/>

/CS
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:10 #3
ecoder >>>

Nej det mellemrum der er dér, er det der hedder "insignificant whitespace", som en parser har lov at ignorere...

/CS
Avatar billede judas Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:13 #4
Alletiders greystate - det var lige det der skulle til....
stik mig lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:14 #5
Dér var det...

Hvis du vil have et HTML "hard-space" (&nbsp;) kan du bruge &#160;

/CS
Avatar billede judas Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:16 #6
Har du ikke et link til disse "koder"...?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:22 #7
Tjooo - 32 er jo f.eks. ASCII værdien for <space> tasten, men du kan se en bunke af de mere specielle (og officielle) HTML "entities" her:

http://www.jovino.com/stuff/entities.html

HUSK: Hvis du skal bruge dem i XSLT eller XML, skal du bruge den numeriske version (kolonnen til venstre).

/CS
Avatar billede ecoder Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:22 #8
>> greystate

Okay.............der kan man bare se, man lærer jo hverdag! ;-)

Hvad med den her? <xsl:text>&#xA;</xsl:text>
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:29 #9
ecoder >>> Hvis resultatet er HTML ja, så er der ingen forskel - men hvis output f.eks. er til en kommasepareret fil, så går det jo galt, ikke? (A er Hexadecimal for 10 - ASCII koden for et linjeskift... )

/CS
Avatar billede ecoder Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:33 #10
aaahhhhhh............... tjekkede lige det link ud, du sendte! Cool link!

Takker Greystate ;-)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:40 #11
OK her er et mere: http://www.greystate.dk/xmlobject/

(hehe - had to do it...)

/CS
Avatar billede ecoder Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:44 #12
OKAYRJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! cool

det må jeg lige tjekke ud!
Avatar billede ecoder Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:14 #13
hvorfor bruger du MSXML2.0 og ikke 4.0?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2002 - 00:06 #14
Hehe :-) Spørg Microsoft... "MSXML2" var prefix for ProgID'erne i version 3.0 af MSXML - version 4 får du med:

Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")

- men i XMLObject() sætter du jo bare XMLOBJ_DEFAULT_VERSION til "4.0", og så ordner den resten... :-)

/CS

PS: Brug evt. min e-mail adresse fra nu af - vi er jo efterhånden lidt "off-topic"... :-)