Avatar billede gunness Nybegynder
06. oktober 2002 - 16:15 Der er 14 kommentarer

ZA har blokeret for alle sikre sider

Jeg har været så dum at installere nyeste udgave af ZoneAlarm. Resultatet er, at jeg får en "Serveren blev ikke fundet"-fejl på mange sider (tilsyneladende alle med sikkert indhold). Min computer kan heller ikke pinges udefra. Det har ikke hjulpet at afinstallere ZoneAlarm. Alle IE6's indstillinger er sat til standard, så det er ikke dem, der er problemet.

Findes der et program, der kan rette op på skaderne, dvs. åbne op for adgangen til de pågældende sider? Jeg orker næste ikke at skulle i gang med komplet geninstallation af Windows :(

Takker,
Jacob
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. oktober 2002 - 16:21 #1
hvis du har fjernet za så er det ikke det der gør det, prøv evt. at gennemgå dine netværks indstillinger.!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
06. oktober 2002 - 16:27 #2
Overvejer at benytte ZA snart... men hvilken version er problemet sket med og er det noget ved den version (vil helst selv undgå det...)
Avatar billede gunness Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:59 #3
Til djeclemen: Jeg har checket mine netværksindstillinger og kan ikke se, at der skulle vær enoget galt med dem. Jeg har også læst flere steder, at ZA skulle kunne give problemer, selv når det er afinstalleret.
Avatar billede mortenka Nybegynder
07. oktober 2002 - 09:33 #4
gunness> Når du siger afinstalleret, så mener du ikke bare "slået fra" vel?
For skidtet skal fjernes HELT, for at være slået fra..

Kan du pinge "localhost" og kan du pinge dig selv (din egen ip) ?
Kan du pinge fx. tv2.dk - kan du hente mail?
Avatar billede gunness Nybegynder
07. oktober 2002 - 09:55 #5
Morten> Ja, det er *helt* afinstalleret (jeg har checket registreringsdatabasen). Jeg kan godt hente mails, og jeg kan godt pinge andre sites. Og også mit eget.
Avatar billede mortenka Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:01 #6
Hvad er din computers ip ? - hvis du vil af med den :) - du kan evt. sende den til mortenka@yahoo.com ..
Check desuden IE's proxy setup:
Tools / Internet Options / Connections / LAN Settings .. Slå ALTING FRA.. ?
Avatar billede bongobride Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:06 #7
Jeg har ALDRIG haft problemer med ZA, og desuden kan den heller ikke blokere for internet sider!
Det må være et andet program du har lavet noget med, for det der kan ikke lade sig gøre
Avatar billede gunness Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:11 #8
Bongobride > Det skete bare, efter at jeg havde opdateret ZA. Jeg har ikke installeret andre programmer i et stykke tid, så jeg ved ikke, hvad problemet ellers skulle være
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:45 #9
Prøv at kigge på de få andre spørgsmål i denne kategori...
For der er en vejledning hvis du altså ikke har fjernet det HELT!!!
Tjek den lige og se om du kan finde nogle filer der skal fjernes.
Avatar billede gunness Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:56 #10
exp-ralle > Har fjernet alt (jeg havde læst spørgsmålene igennem først). Men det hjælper altså ikke.
Avatar billede doktoren Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:24 #11
Hmmm jeg har nøjagtig samme problem.... Har ikke haft ZoneAlarm installeret.. Har haft virussen bugbear men så vidt jeg kan se skulle den ikke lave noget lignende ..
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:00 #12
Har eksperimenteret en del med forskellige firewalls, og er nået til den konklussion at zonealarm er blandt de mest driftssikre.
Har aldrig haft problemer med ZA, men med mange andre.
Husk iøvrigt at ingen firewalls låser døren ......... de lader den stå på klem, eller i bedste fald lukker de den.
Avatar billede munken1000 Nybegynder
19. november 2002 - 13:39 #13
Har du haft Kazaa installeret, og siden afinstalleret det? Det har jeg oplevet har dræbt internetforbindelsen op til flere gange, på flere forskellige maskiner. Dog har jeg kun set det på win98se maskiner. Det eneste der hjalp der var geninstallering af win.
Avatar billede dennisfog Nybegynder
28. marts 2003 - 17:22 #14
Til bob-bob1 eller andre
Prøv lige at forklare nærmere hvad der menes med at firewall ikke låser døren.....
Er det helt umuligt at få fuldstændig sikkerhed på sin pc´er? Vel at mærke hvis man gerne vil have en fast Internetforbindelse...
Dennis