Avatar billede cyfer Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:42 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Lan-Party -netværket?

Hey der..
Jeg skal holde et lan party her i næste uge.
Sådan her har jeg tænkt mig at stille det op:
http://cyfer.h4f.dk/lan_network.jpg
Jeg bruger et 30 meter kabel fra mit modem og over i et andet hus ind i routeren, derefter ind i switchen..

Kommer det til at fungere. (ps. det er første gang jeg holder lan-party)

Jeg har en forbindelse til nettet på, 2048/512.
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:44 #1
skulle meget gerne virke, du kunne jo prøve med din egen computer. Og hvis den kan komme på nettet så virker det nok, også med de andre 5.

//Lars
Avatar billede w!nx Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:39 #2
Ja prøv at slutte dit adsl modem til routeren og slutte ruteren til switchen og så til sidst slutte din computer til switchen. Hvis det virker skulle det også meget gerne virke med flere computere sluttet til switchen...

PS. brug de samme kabler til at tæste med som du har tænkt dig at bruge til dit Lan party, så du er sikker på at du har kabler der virker...
Avatar billede cyfer Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:31 #3
bliver forbindelsen ikke forvrænget af at jeg bruger et 30 meter langt kabel fra adsl modemet ?

- og hvilke instillinger skal jeg lave når jeg skal koble alle pc'erne til netværket ?
Avatar billede w!nx Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:39 #4
Jo det kan være at fobindelsen bliver lidt dårlig med 30 meter... men jeg har prøvet med 50 meter kabel hvor det virkede fint... det hænger lidt på kablets kvalitet..

Med hensyn til internet forbindelsen skal den bare skal den bare sætte op på de andre computere som den er på din.... så skulle routeren gerne klare resten.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. oktober 2002 - 08:01 #5
Ethernet netværk kan klare afstnde helt op til 90 meter uden at signalet bliver forringet, så du kan roligt trække et kabel 30 meter. Det med kablets kvalitet betyder ikke det hlet store sålånge det minimum er et "cat 5"  kabel.