Avatar billede e.p. Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

firewall der lukker forb. hvis inaktiv

Jeg kan huske at have set at der findes en firewall der som man kan sætte op sådan at den automatisk lukker forbindendelsen hvis brugeren er inaktiv....

nogen der ved hvilken ????
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:37 #1
Snaker du her om normal modem, så ja, Microsoft ISAserver, bruger den normale RAS forbindelse i win2000...
Avatar billede e.p. Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:43 #2
det er en normal firewall til standalone competer.....den kan lukke for alle indgående porte
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:49 #3
Hmmm det er jo lige det ALLE firewall gør.... Så hvorfor ikke Norton Internet firewall, den er ikke så dyr...
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:52 #4
Det kan du jo sætte op i windows at den skal gøre, f.eks. hvis du ikke bruger den i 20 minutter...
Men hvis du tænker på en firewall, der blokere ALT til din computer, så er zonealarm rigtig nice og gratis ( www.zonelabs.com )
Avatar billede e.p. Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:04 #5
bongobride......win ME ???
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:05 #6
Ja og i 95, 98, 2000, xp
Du skal bare gå ind under indstillinger for forbindelsen
Avatar billede e.p. Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:35 #7
cokeman.....jeg ved godt hvad en firewall gør.....( http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=e.p. )

Hvis brugeren er inaktiv kan den firewall jeg tænker på lukke af for ALLE porte....inklusiv port 80 og 21 både ind,- og udgående traffik. Jeg har brugt norton de sidste 2 år, men jeg har ikke set den mulighed nogen steder..... (Firewallen er ikke til mig selv !!!!)

bongobride....det var jeg ikke klar over....kan du fortælle mig mere specifikt hvor man gør det enten i win 2000 eller XP
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:05 #8
Det jeg mener med det man kan i windows, er simpelthen at "lægge røret på".
Men zonealarm kan også lukke for ALLE porte hvis det er det du tænker på
Avatar billede e.p. Nybegynder
19. november 2002 - 21:07 #9
Never mind :-)