Avatar billede pagh80 Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

netværksproblem

Jeg har en computer med XP installeret.
Problemet er at når jeg går ind i "andre computere" med min comp(A), kan jeg hverken se mig selv, eller min anden computer(B), der er logget på mit interne netværk.
Jeg kan ikke finde nogle computere hvis jeg søger efter det, og jeg kan ikke gå ind i "arbejdsgruppe"
Netværket skulle virke for selvom A er server kan jeg godt gå på internettet med B via A. B kan også godt se og hente de ting som A har delt.
Jeg går ud fra at det er blevet skjult, for jeg kan ikke se hvad der ellers kan være galt.
På A har jeg defineret en ip-adresse(192.168.0.1) og en dns-adresse. På B har jeg også defineret en ip-adresse(192.168.0.3) og jeg har sat gateway til 192.168.0.1 og dns-adresse til det samme som på A. Derudover er de begge medlem af workgroup og på B har jeg defineret hvad A hedder samt hvad workgroupen hedder.
Jeg har også prøvet at afinstallere kortet og fjerne alle drivere men samme problem.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede jimmydan Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:54 #1
Du skulle vel ikke tilfældigvis have noget Firewall-agtigt software installeret?? Jeg ved f.eks. at i Norton Firewall skal man ind og definere de computere, som skal have lov til at se ens delte drev.

mvh Jimmy Dan Mortensen
Avatar billede pagh80 Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:56 #2
selvom at der skulle være firewall(som der ikke er), skulle den så ikke kunne se sig selv?
Avatar billede splatpack Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:06 #3
du er nok ude i at du ikke har activeret din gæste konto på xp du skal nemlig logge ind som gæst på netværket for at kunne se hvad din xp deler og der for kan du heller ikke se dig selv du skal også ind indstillingerne for delling og bestemme hvem der skal have adgang til filerne
Avatar billede sworld Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:43 #4
Hvorfor skal man dog det splatpack ?

Du kan da bare vælge at dele drev/mappe og evt. fjerne fluebenet i Brugerne skal have lov til at ændre indholdet...

Hvis du vil have det rigtig smart med rettighederne kan du installerer adminpak til XP fra MicroSucks, så har du det gamle look fra 2000 serien, AD http://download.microsoft.com/download/whistler/Utility/3590/WXP/EN-US/adminpak.exe
Avatar billede freddy04 Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:09 #5
Hvordan ser dit netværk ud? router/switch eller...?
Hvilke protokoller har du installeret?