Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:34 Der er 13 kommentarer

Visning af online brugere ?

Hej Eksperter,

Kan i gi´ mig en kode, som jeg kan indsætte på mit website omkring hvor mange brugere, der er online. Det skal være i size 2 - verdana og skrift farve #666666

Se siden www.hifi4all.dk øverst i højre side, for at se havd det er jeg søger...

Håber i kan hjælpe mig !!!

Hilsen
dj-it
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. oktober 2002 - 21:38 #1
Du kan starte med at lukke det ene af dine spm's. du må kun oprette det samme spm én gang!
Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:40 #2
Der er lukket.
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:42 #3
du tæller antal åbne sessions, og viser det tal på websiden.

p.s. jeg gider ikke lave koden
Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:43 #4
Sorry, men jeg ved ikke hvad åbne sessions er ?
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:46 #5
når en bruger besøger en webside, oprettes der en session hos serveren, som normalt dør 30 min efter brugeren sidst har requestet noget fra serveren.

Antallet af disse er det som man bruger til at vise antal brugere med.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. oktober 2002 - 21:47 #6
Du skriver i dit andet spm at sproget er ligegyldigt, så hvis du kan lidt php finder du et færdigt script her: http://www.o-piz.dk/php.php
Avatar billede dhunters Nybegynder
04. oktober 2002 - 17:27 #7
prøv at se på www.rolator.dk

/dhunters
Avatar billede hifi4all Nybegynder
05. oktober 2002 - 08:55 #8
Hej Dj-It

Koden er et VBSscript til ASP, hvor der hentes en simpel forspørgsel fra en Globa.ASA fil, som fortæller hvor mange sessions (brugere) der er online lige nu!

Sådan gør du:

1) Lav et nyt dokument, f.eks. i Notepad, og gem den som global.asa - følgende kode skal indgå:

<script language=VBScript runat=Server>

Sub Application_OnStart
Application("WhoOn") = 5
End Sub

Sub Application_OnEnd
'---nothing here
End Sub

Sub Session_OnStart
'---lock Application variable before updating
Session("Start") = Now
Application.Lock
Application("WhoOn") = Application("WhoOn") + 1
Application.Unlock
End Sub

Sub Session_OnEnd
Application.Lock
Application("WhoOn") = Application("WhoOn") - 1
Application.Unlock
End Sub

</script>

2) Herefter skal du have den stump kode, som kalder antallet af brugere frem på siden - dette script skal placeres der hvor du vil have antallet af brugere vises:

<% Response.Write "Der er" & Application("ActiveUsers") & " Online" %>

Det er alt! :O)

Hvis du af en eller anden grund ikke kan hittet ud af det, så kontakt mig via hjemmesiden, så sender jeg dokumenterne til dig!

Med venlig hilsen
Kenneth Rasmussen
Admin. HIFI4ALL.DK

P.S. Jeg har ikke sat "timeout" på scriptet!!!
Avatar billede hifi4all Nybegynder
05. oktober 2002 - 09:00 #9
Hov, glemte helt...

I kode, hvor der er angivet: Application("WhoOn") = 5 vil tælleren altid starte fra 5 og tælle op af, som brugerne klikker ind på din side!

Naturligvis sættes til nul - men bare for at vise at man faktisk KAN SNYDE med sådan en kodestump!!!!

Jeg anbefaler ikke, at du ændre koden til andet end 0!!!

Med venlig hilsen
Kenneth Rasmussen
Admin. HIFI4ALL.DK
Avatar billede hifi4all Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:05 #10
Endnu en fejl!!! :O(

Kan man ikke rette i dette forum????

I kode som kalder antallet af brugere skal der stå følgende:
<% Response.Write "Der er" & Application("WhoOn") & " Online" %>  !!!
Avatar billede soelvpil Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:05 #11
Har du fået svar nok?
Avatar billede gybel Nybegynder
08. november 2002 - 14:42 #12
Søger du stadig eller er det her faldet til jorden??
ellers så kan jeg poste noget kode der tæller antal åbne sessions og antal sessions der er oprettet ialt!
Avatar billede bodhisatva Nybegynder
18. januar 2003 - 13:39 #13
Hej Gybel,

Det må du da meget gerne ;)
Og helst i jsp/java