Avatar billede arnepedersen Forsker
30. september 2002 - 15:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af DVD brænder

Hej jeg vil gerne have hjælp til eventuel køb af DVD brænder til  redigeret videooptagelser.
Jeg har tidligere på året købt Pinnacle studie 7 samt Pinnacle Express til at brænde mine videooptagelser. Efter at have eksperimenteret i ca. ½ år må jeg konstatere at kvaliteten ikke lever op til mine forventninger. Jeg havde håbet på at kunne nå en kvalitet som nærmede sig den samme som hvis jeg sætter mit digitale kamera direkte i mit TV.
Derfor overvejer jeg at købe en DVD brænder, og mine spørgsmål er:

1.    Er der nogen som har erfaringer med det, og bliver kvaliteten som jeg ønsker?
2.    Hvad koster dvdér , og kan man slette og genskrive på dem.
3.    Hvad koster sådan en DVD brænder? Jeg mener at have set dem på nettet til et sted omkring 3000 kr.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 16:04 #1
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
30. september 2002 - 16:09 #2
haRALd nyborg har nogle gode tilbud
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
30. september 2002 - 16:10 #3
glem det så ikke det skulle være dvd brænder
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. september 2002 - 16:18 #4
Til clausmeyer: Hvad mener du med glem det så det skulle være dvd brænder?
Og Tak til metal hansen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 16:24 #5
1. Det kommer vel an på hvad du bruger som framegrapper i din PC. Men komprimeringen kan jo være noget mindre (= bedre kvalitet) på en DVD end på en CD.

2. Ja der er RW diske:

Verbatim
DVD-R    4,7GB Single Side 55 kr.
DVD+RW    4,7GB Single Side 85 kr.

3. Pioneer DVR-A04    DVD-RW 1X / DVD-R 2X / CD-R 8X / CD-RW 4X / IDE 3.069 kr.

Alle priser er fra DVD priser.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 16:24 #6
Alle priser er fra EDBpriser.dk ikke DVD priser.....
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
30. september 2002 - 16:44 #7
mente du søger en dvd brænder,det jeg nævnede var til alm cd brænder derfor
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. september 2002 - 17:22 #8
Stadig til clausmeyer: Gemmer du som DVD og brænder som alm. cd?
Og Tak til James
Er der ingen som har erfarring med at brænde videooptagelser til DVD?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 17:37 #9
du behøver ikke takke - bare lad være med at afvise vores svar ;-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. september 2002 - 20:40 #10
Til metal hansen, og alle andre, rigtig meget undskyld. Jeg gør det her helt forkert. Selvfølgelig vil jeg ikke afvise Jeres svar. Det er mig der åbenbart har misforstået systemet. Jeg har ikke fået belyst mit spørgsmål tilfredsstillende derfor vil jeg ikke lukke. Men jeg må nok lige læse på reglerne en gang til. Beklager hvis jeg har opført mig forkert.
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. september 2002 - 20:45 #11
Forresten jeg glemte en vigtig ting. Da jeg ikke ved ret meget om dette vil jrg gerne spørge om et DVD drev som man sætter i sin PC kan bruges til andet end video. Jeg håber ikke jeg bliver misforstået.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
30. september 2002 - 20:49 #12
det virker bla som alm cdrom drev
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 22:10 #13
arnepedersen > det er helt ok :)
Velkommen til Eksperten ;-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. oktober 2002 - 16:45 #14
Jeg har i dag undersøgt priser på dvd brænder. Jeg har fået følgende tilbud:
DVD-RW 1X/DVD-R2X/CD-R8X/CD-RW 4X/ KR. 2895 INC. MOMS er der nogen som kan fortælle mig om det kan bruges til at brænde videofilm man selv har redigeret på PC. Og er prisen i orden.