Avatar billede xiii Nybegynder
26. september 2002 - 10:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ram mysterie med win2000 pro

Jeg har en pc med et A7V333 og 2x256 mb corsair DDR PC2700 ram. Jeg har haft 256 siddende i i længere tid, indtil i går hvor jeg satte endnu 256 i, det gjorde jeg udfra den forudsætning, at jeg mente det ville løse mit ram problem, der viser sig når jeg spiller MOHAA på nettet. Det foreholder sig således at det hakker en del, medmindre jeg disabler norton antivirus 2002 autoprotect funktionen. Ved at disable denne funktion frigøres der ca. 8mb, og så hakker det ikke længere. Det fik jeg mig til at tænke at det er et ram-problem, og at en opgradering af rammen vil løse problemet, men det gjorde det ikke :o(
Er der nogen der har en idé om hvad der være galt, og hvad der kan gøres for at forbedre ydelsen !?

mvh
xiii
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. september 2002 - 10:12 #1
dette giver mig bedre Ram udnyttelse i Windows 2000

http://www.krogh-hansen.dk/test/howto/lsc.html
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2002 - 10:13 #2
Der kan være flere årsager til at din MOHAA hakker:

-Langsom server/host (også kendt som lag)
-Folk bruger bazooka'en (den får spillet til at hakke meget)
- Norton antivirus (fordi den scanner alle de info du får tilsendtfra hosten)

Disse er de mest almindelige.. Det er derfor ikke entydigt din ram, der driller
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2002 - 10:24 #3
Det kan også være den virtuelle hukommelse der er for lille.
Desværre kører jeg me (skod) så jeg kan ikke fortælle hvor du indstiller det, men det kan geniet rkhdk sikkert ;)

Som udgangspunkt skal den være 1.5 gange rammængden - dog har jeg fundet ud af a2 2 - 2.5 gange rammængden er mere ideelt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. september 2002 - 10:27 #4
john => troede du kørte XP? (skod) :)

virtuel => højre-klik på denne computer => egenskaber => advanceret => Performance Options => Change
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2002 - 11:02 #5
rkhdk> Enhver so synes om sine grise, jeg er ikke helt enig med dig i at XP er skod ;o)

btw. kan dit trick med registry også bruges i XP?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2002 - 11:03 #6
rkhdk> hæ hæ - ikke på kursus (trods det at der er et fint lille mærke på toweret hvorpå der står at den er "Designed For Windows XP" ....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. september 2002 - 11:14 #7
retaxes => det samme kan du jo sige til john om Me ik' ;o)

jeg ved ikke om det virker i XP.. men du må MEGET gerne se om den registy fil findes i XP.. og evt prøve den..
Avatar billede hub Nybegynder
26. september 2002 - 11:22 #8
Denne registry key findes også i XP. Fidusen med den er, at der ikke skal swappes til harddisken i så høj grad, hvilket jo som bekendt er langsomt, men derimod arbejdes i højere grad med de langt hurtigere ramkredse. Det virker fint, undtagen med meget tunge og krævende applikationer (Photoshop fx). I dette tilfælde kan man jo bare sætte værdien tilbage for en kort stund. Jeg er mere i tvivl, om det hjælper på spørgerens problem der jo tydeligvis ikke er mangel på RAM, men sikkert mere noget i retning af superiors løsning...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2002 - 12:12 #9
hub & rkhdk> jeg prøvede lige at ændre værdien fra 0 til 1 i Hexadecimal, efter en genstart havde jeg kun den laveste opløsning og 256 farver ;o(
Så jeg ændrede værdien til 0 igen og fik min gamle opløsning tilbage efter en genstart.
Jeg kører med WinXP.
Avatar billede hub Nybegynder
26. september 2002 - 12:16 #10
>retaxes,Du skal ikke ændre den hexadecimalt, men bare fra 0 til 1-almindeligt decimal..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2002 - 12:22 #11
hub> jeg venter lidt med at eksperimentere til jeg er færdig med at arbejde med Photoshop og Indesign, desuden har jeg kun 1Gb SDRAM PCI133.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2002 - 12:22 #12
iøvrigt står der i anvisningen at det skal være i Hexadecimal.
Avatar billede hub Nybegynder
26. september 2002 - 12:28 #13
>retaxes, ikke i den vejledning jeg har, men sådan er der så meget :-)
Iøvrigt er der en alternativ mulighed:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=905
Desuden har du mere end rigelig RAM til denne operation, men nok klogt lige at afslutte det tunge arbejde..
Avatar billede xiii Nybegynder
26. september 2002 - 15:56 #14
superior>> Ja laggg er et problem, men ikke så meget i mit tilfælde da jeg ved at disable auto protect funktionen får en mærkbar forbedring af spillet, desuden har jeg adsl 1024/256.
Men en mulig løsning ville vel så være, at bruge et andet antivirus-program!? Det sjove er jo så bare, at jeg ikke havde problemet, da jeg kørte win98se.
john stigers>> Jeg har slet ikke pillet ved den virtuelle hukommelse, dvs. jeg bruger de automatiske indstillinger, men det kan da være jeg skal, afsætte en fast størrelse til swapfilen.
Avatar billede jsb Nybegynder
27. september 2002 - 18:17 #15
Det lader til at de fleste her har glemt hvad der egentligt blev spurgt om.
Men JA, du skal ænder den virtuelle hukommelse når du sætter ekstra ram i. Det kan Windows af en eller anden grund ikke rigtigt finde ud af selv.
Avatar billede xiii Nybegynder
28. september 2002 - 11:04 #16
jsb>> Hvad skal jeg ændre den til? Skal den op eller ned? Nu står den til 384 min og 768 max....!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2002 - 12:03 #17
Den skal stå til min. 384 og max står som den skal.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2002 - 12:03 #18
SLUDDER! min. 512 og max er god nok :)
Avatar billede jsb Nybegynder
28. september 2002 - 18:29 #19
Som jeg forstår det skal der være min 1,5 gang mængde af fysisk ram, altså 1,5*512=768mb

Det er iøvrigt også det john_stigers skriver i et af de første indlæg, så han modsiger sig selv lidt :)
Avatar billede xiii Nybegynder
30. september 2002 - 18:27 #20
Det hakker stadig! Alternativet er så at finde et andet anti-virus program eller disable auto protect funktionen hver gang jeg skal spille MOHAA på nettet....
Avatar billede xiii Nybegynder
15. januar 2003 - 12:06 #21
ingen umiddelbar løsning....