Avatar billede mkm Nybegynder
20. september 2000 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

delete hvis checked

Jeg ønsker at slette en post i db såfremt checkboxen i nedenstående løkke er checked.

<form name=\"FormName\" action=\"rem_link.asp\" method=\"post\">
<%Do While Not RS1.eof %>
<table width=\"150\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\">
<tr>
<td class=\"text\">-&nbsp;<%=RS1(\"link\")%></td>
<td class=\"text\" align=\"right\"><input type=\"checkbox\" name=\"form\" value=\"<%=RS1(\"text\")%>\"><br></td>
</tr>
</table>
<% RS1.MoveNext
Loop %>
</form>

----

Løkken virker fint og skriver texten efterfulgt af en checkbox.

I bunden er der en submitbutton og DELETE sætningen sker i en anden fil

?
Hvordan skal DELETE sætningen lyde så kun \"cheked\" poster bliver slettet
/?

/mkm

Avatar billede jes_petersen Nybegynder
20. september 2000 - 22:52 #1
<%
If request.form(\"form\") = \"on\" Then
Query = \"Delete from xx where yy = rr\"
End If
%>

xx er navnet på tabellen - where-sætningen skal indeholde dine kriterier for hvad der skal slettes.

/Jes_petersen

Avatar billede mkm Nybegynder
20. september 2000 - 23:18 #2
Den acceptere koden fint, men sletter ikke posten

Skal chekboxene have values eller names.

Dette er koden

<%
If request.form(\"form\") = \"on\" Then
Query = \"Delete from links where bruger =\'\" & session(\"bruger\")&\"\'\"
End If
%>

/mkm

Avatar billede jes_petersen Nybegynder
20. september 2000 - 23:20 #3
Du skal nok ikke give dine checkboxe values - kun name. Det glemte jeg at sige før.

Prøv lige at drop value og kør scriptet igen - så skulle det virke.

/Jes_Petersen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2000 - 23:26 #4
Du skal lade være med at lade checkboxens værdi være teksten, men tage
den autonum-id du allegevel har (ikke ?), og gøre noget i denne stil. Dvs.
du navngiver dine checkboxe med det nummer + teksten \"nr\", så du kan finde
dem igen. Det er en skitse - så de er lidt mere arbejde for dig ;-)

<html>
<head>
<title>For someone</title>
</head>
<body>

<%

  for each x in request.form
    if left(x,2)=\"nr\" then
      sql = \"UPDATE TABLE brugere SET tekst=\'\" & request.form(\"sjov\") & \"\' WHERE id=\" & mid(x,3,100)
      response.write \"Udfør \" & sql & \"<br>\"
    end if
  next
%>

<form method=\"post\">
Sjov text <input type=\"text\" name=\"sjov\"><br>
Sørensen  <input type=\"checkbox\" name=\"nr3\"><br>
Hansen  <input type=\"checkbox\" name=\"nr14\"><br>
<input type=\"submit\">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2000 - 23:27 #5
Kan forøvrigt testet på http://www11.ewebcity.com/1script/spac.asp  Den sletter ikke noget,
men \"lader\" bare som om ;-)
Avatar billede mkm Nybegynder
20. september 2000 - 23:31 #6
Virker desværre stadig ikke

/mkm
Avatar billede ortrak Nybegynder
21. september 2000 - 00:46 #7
giv alle checkbox\'ene det samme navn, f.eks \"id\". Deres individuelle value\'s skal være deres autonum-id.

Derefter laver du:
id = request.Form(\"id\")
og får dermed en kommasepareret streng med de id\'er i, som skal slettes.

Derefter:
\"delete from Table Where ID IN(\" & id & \")\"

/ortrak
Avatar billede janmanden Nybegynder
21. september 2000 - 01:28 #8
og hvis det ikke fungerer:

samme opsætning.

<input type=\"checkbox\" name=\"id\" value=\"<%=RS1(\"id\")%>

<%
Dim ids, Conn, SQL

ids = split(Request.Form(\"id\"),\",\")

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open DinDSN

SQL = \"DELETE FROM Table WHERE ID=\"

For i = 0 to ubound(ids)
  Conn.Execute(SQL & ids(i))
Next
%>
Avatar billede mkm Nybegynder
21. september 2000 - 09:14 #9
Godmorgen

Tak for en nats arbejde.

Jeg har afprøvet \'otrak\' og \'janmanden\'

med lidt modifikationer virkede otrak´s perfekt

dette virkede:
----
<input type=\"checkbox\" name=\"ID\" value=\"<%=RS1(\"ID\")%>\">

<%
ID = request.Form(\"ID\")
SQL = \"delete from table Where ID IN(\" & ID & \") AND bruger =\'\" & session(\"bruger\")&\"\'\"
Conn.Execute(SQL)
%>

Point til otrak og janmanden for natarbejde 45/25

Avatar billede mkm Nybegynder
21. september 2000 - 09:15 #10
Tak for en nats arbejde.

Jeg har afprøvet \'otrak\' og \'janmanden\'

med lidt modifikationer virkede otrak´s bedst men manglede en smule der var i janmandens.

dette virkede:
----
<input type=\"checkbox\" name=\"ID\" value=\"<%=RS1(\"ID\")%>\">

<%
ID = request.Form(\"ID\")
SQL = \"delete from table Where ID IN(\" & ID & \") AND bruger =\'\" & session(\"bruger\")&\"\'\"
Conn.Execute(SQL)
%>

Point til otrak og janmanden for natarbejde 45/25

/mkm
Avatar billede mkm Nybegynder
21. september 2000 - 10:18 #11
Nu kan det godt være at det er mig der er tosset. Posterne bliver rigtignok slettet, men efterlader værdien #Deleted i alle felter

?

/mkm