Avatar billede jakobht Nybegynder
25. september 2002 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mobil P4 vs. desktop P4 i notebook

Hej
Da jeg snart skal ud og have en bærbar PC vil jeg høre om der er nogen som har erfaringer med specielt de bærbare, som har desktop P4 processorer (støjniveau, varme og batteri levetid).

Jeg skal bl.a. bruge den til programmering, grafik og lidt 3d, så derfor er det nødvendigt med en P4 og helst DDR ram.

Personligt hælder jeg mest til en P4 mobile, men priserne er lidt høje som studerende.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
25. september 2002 - 16:48 #1
Kommer an på i hvilke situationer du skal bruge en bærbar computer. I skolen er der jo normalt en stikkontakt i nærheden og det er der også når du er hjemme. Det er nok kun i f.eks. toget på vej til arbejde/skole at man virkelig kan se fordelen ved at have en mobile processor.

Det er dog meget rart med en mobile processor og man kan sige at den bærbare computer bliver langt mere "fremtidssikret" på den måde - men hardwaren bliver jo stadig forældet med årene...

Hvis du regner med nogen gange at skulle bruge en bærbar mere end 1 time i træk kun med strøm fra batteriet, så snup en mobile. Det bliver du gladest for i længden.
Avatar billede jakobht Nybegynder
25. september 2002 - 20:59 #2
Den vil primært blive brugt med strøm fra lysnet, men da jeg muligvis også skal bruge den under forelæsninger, er jeg meget interesseret i at vide, hvor meget støj P4 Northwood CPU'erne afgiver (meget gerne egen erfaring).
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. september 2002 - 21:03 #3
Har haft en desktop og en mobile processor i mine bærbare.... Mobilen siger ikke noget... Kun en ganske lille smule når den har kørt et par timer...

Desktopprocessore skal have konstant køling, og så bliver de varmere end mobil, så kølingen støjer en del...

Det kan ikke betale sig at købe en med desktopprocessor... Tro mig... Den bliver du meget meget træt af i længden... Og det er ikke særlig behageligt at være i rum med sådan en .. Her tænkes på klasseværelser osv...

-Anders
Avatar billede jakobht Nybegynder
25. september 2002 - 21:11 #4
Hvad med ydelsen (desktop vs. mobile) ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. september 2002 - 21:13 #5
Personligt synes jeg at min mobile yder bedst... Skal lige siges at det ikke er P4 ... Der er Duron og P3
Avatar billede jakobht Nybegynder
25. september 2002 - 21:19 #6
ok. Jeg venter lidt med at acceptere svarene, da jeg gerne vil have en konkret sammenligning mellem de to P4 processorer.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. september 2002 - 21:24 #7
Du kan være 100& sikker på at desktop´en støjer 2-300% mere en mobilen ... (pga. af den skal køles konstant)

-Anders
Avatar billede jakobht Nybegynder
25. september 2002 - 21:30 #8
Også når det gælder P4 ? De fremstilles jo med mindre micron tal end f.eks. AMD maskinerne, og afgiver dermed mindre varme. En af mine kammerater har en Duron bærbar og den larmer ad h. til og bliver nærmest glødende efter en times brug. Men om det er tilfældet med P4, kunne være rart at vide.
Hvis der ikke kommer nogen konkrete svar på P4, får a-torsten de 30 point.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
25. september 2002 - 21:38 #9
støjen kan du ikke sammenligne, jeg syntes ikke man kan høre forskel på en desktop / mobile