Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. september 2002 - 15:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få forbindelse

Jeg har lige opgraderet min pc fra win2000 pro til xp pro og nu kan jeg ikke få forbindelse via mit lan netværk til min anden pc som bruges som server og internetdelings pc. Der er installeret win98 på "server" pc.
hvad mangler jeg evt. at gøre og kan det overhoved lade sig gøre.

med win2000 var der ingen problemer
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. september 2002 - 15:09 #1
Alle protokoller, filer og netværkskort m.m. er korekt installeret.
Avatar billede linuxchtistian Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 #2
Det ville være en god ide at dine kabler ikke ligger i nærheden af noget med strøm (strøm box eller andet) win xp og gamle win har også problemer med at se hinanden...det problem har jeg også til mange net partyes.
prøv måske også at give fast IP
/Linux Christian
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 #3
hmmm... det er fordi Xp og win 98 ikke kan køre så godt sammen de har problmer med hinanden.. opdatere din 98 eller få 2000 igen :/
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. september 2002 - 15:14 #4
linuxchristian>> alle pc'er har faste ipadresser
Avatar billede cne Nybegynder
24. september 2002 - 15:24 #5
I Windows XP er der indbygget "firewall", som skal slås fra, for at de kan se hinanden, udover det, så bruges der authentication på windows2000/XP, hvilket der standard ikke gøres på Win98. Enable derfor guest kontoen på WinXP, slå firewall'en fra, så skulle du meget gerne kunne se den....
Avatar billede hub Nybegynder
24. september 2002 - 16:25 #6
Gå i mappeindstillinger-vis-fjern hakket i "brug simpel fildeling" (på XP)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. september 2002 - 17:29 #7
hub>> der er ikke noget der hedder "brug simpel fildeling"
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. september 2002 - 17:35 #8
hvis jeg kan gå på internettet via win98 pc med internet deling, hvorfor kan jeg så ikke få kontakt (Lan)
Avatar billede hub Nybegynder
24. september 2002 - 17:56 #9
Hm, sidder ikke ved en XP lige nu, men du skal bruge det faneblad der ligger længst til højre i mappeindstillinger-vis. Det øverste afkrydsningsfelt hedder "brug simpel fildeling"
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. september 2002 - 12:41 #10
hub>> det øverste punkt hedder brug enkel fildeling. Feltet er ikke markeret, måske er det det du mener, tror jeg.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. september 2002 - 12:55 #11
har lige prøvet at pinge w98 pc. Dette kunne saktens lade sig gøre (4 sendt 4 modtage)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. september 2002 - 13:00 #12
Når jeg klikker på netværkssteder åbnes et vindue, hvor man kan klikke på Computere i nærheden. Når jeg klikker på dette får jeg følgende fejlmedd.  "xxx er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse"

"Netværket findes ikke eller er ikke startet"

min bruger/user er medlem af administrator
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. september 2002 - 11:05 #13
Nå men efter en masse bøvl. valgte jeg at foretage en helt frisk installation af XP (det jeg køret med var en upgrade). Vupti efter konfigurering at internet og lan, så kører det igen som det skal