Avatar billede evo777 Nybegynder
22. september 2002 - 20:18 Der er 21 kommentarer

netværk via internettet

Hejsa

Hvordan opretter jeg en forbindelse til en anden computer over internettet. Det skal være sådan at vi kan hente filer fra hinandens computere.
Avatar billede dm013 Nybegynder
22. september 2002 - 20:20 #1
ftp
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
22. september 2002 - 20:20 #2
hvad internet har du? og styresystem?
b.s
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
22. september 2002 - 20:22 #3
hvad med I hver lavede en shared folder i ICQ? :)
Avatar billede evo777 Nybegynder
22. september 2002 - 20:23 #4
TDC ADSL internet og XP
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2002 - 20:28 #5
Opret en FTp server på hver af de to computere, det er umiddelbart det letteste.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
22. september 2002 - 20:31 #6
Netmeeting-
Start>kør>conf>ok
Avatar billede evo777 Nybegynder
22. september 2002 - 20:34 #7
hvordan laver jeg så en ftp server ?????
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2002 - 21:33 #8
Hvis du ikke ønsker at hele verden skal kunne dele filer med og hos jer, bør du anvende VPN. Bare det at åbne en ftp server er at invitere til problemer. Tænk på hvis nu jeg havde ulovlige filer jeg ville dele med mine venner (det kunne f.eks. være pirat kopier eller børneporno) så ville jeg selvfølgelig meget hellere have disse liggende på din server end på min egen. Der er ingen sikkerhed i ftp. Brug VPN
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2002 - 22:34 #9
Det kan jeg også sagtens hvis jeg ville, deres brugernavne og passwords sendes ukrypteret (i klart sprog) over nettet, Hvis de overføre nu vil det tage mig mindre end 30 sekunder at have deres logon oplysninger, hvis jeg ikke havde noget imåd at bryde loven. Det har jeg, men andre er ikke så lovlydige
Avatar billede evo777 Nybegynder
23. september 2002 - 21:52 #10
Tak for alle svarene. Jeg er i fuld gang......... To be continued
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2002 - 20:14 #11
Du opfanger trafikken med et sniffer program, og da ftp oplysningerer ukrypterede, er de umiddlbart til at læse. De kan krypteres med f.eks. ssl, vist også kaldet SFTP, ligesom de kan køres gennem VPN.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
29. september 2002 - 08:51 #12
Det er vist tid til at lukke? :)