Avatar billede flindo Nybegynder
14. september 2002 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruger søgemaskiner ordene på f.eks. billeder.jpg

hej
bruger søgemaskinerne de ord som man har navngivet sine billeder med til, at placere et website højere på listen???

hilsen
flindo
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. september 2002 - 13:45 #1
selve billedfilnavner benyttes så vidt jeg er bekendt med ikke.

Ligesom flere af dem (de store) heller ikke kigger på meta tags længere til at indexere efter. (det skifter dog lidt fra tid til anden)

De fleste maskiner parser teksten på siden og benytter dokumentets struktur til at vurdere ud fra.

Mvh
Gensmann
Avatar billede dmcn Praktikant
14. september 2002 - 13:48 #2
alt-teksten mener jeg søgemaskiner benytter til en hvis grad. Ellers kan du finde en masse god information på www.metamaten.dk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2002 - 20:04 #3
Ikke billed navnene, men navnet på html filen, navnet på websitet, og navnet på biblioteker har stor betydning. Også alt og title tags har betydning, de skal dog bruges rigtigt for at virke ellers kan det faktisk få modsat effekt
Avatar billede demib Nybegynder
15. september 2002 - 01:15 #4
Alle informationer som en søgemaskine kan indsamle fra dit website kan anvendes i de analyser der foretages forud for beregningen af relevans - således også navne på dine billedfiler, og den eventuelle ALT-tekst (alternativ tekst) som du besrkiver dine billeder med når de indsættes på HTML-sider.

Når det så er sagt, skal det understreges at ingen af de store søgemaskiner lægger nogen særlig vægt på de ord der indgår i filnavne og ALT-tekster. Jeg vil således anbefale at du anvender logiske letforståelige filnavne, og ALT-tekster der giver en god præcis beskrivelse af billedets indhold. Det er til størst gavn for de almindelige brugere - og som sagt, vil det ikke have nogen særlig betydning i søgemaskinerne alligevel.

Mikkel deMib Svendsen
www.joyzone.dk
Avatar billede flindo Nybegynder
15. september 2002 - 22:43 #5
tak for det