Avatar billede jedimaster Nybegynder
12. september 2002 - 22:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trojansk hest på min computer???

Hej Eksperter.

Jeg har oprettet den her server, hvor jeg har lagt BulletProff FtP server på og oprettet alt som det skal. Men når jeg prøver at logge ind på ftpsiden, siger min Norton Personal Firewall, at der er en "Sokets de Trois" trojanshest der prøver at trænge ind. Kan det være en fejl eller? Er der nogen måde jeg kan chekke det på? Og hvis det ikke er en fejl, er det så noget der ligger på min server???

Jedi
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2002 - 22:09 #1
prøv at scanne på http://scan.sygate.com den kan scanne for trojanske krikker
Avatar billede initializing Nybegynder
12. september 2002 - 22:12 #2
Kør somsagt en virus scanner Der er mange steder man kan fra bl.a. www.antivirus.dk eller www.housecall.com og hvis den ikke finder en hest så bare ban den ting som NPF siger...
Avatar billede initializing Nybegynder
12. september 2002 - 22:12 #3
Svar
Avatar billede jedimaster Nybegynder
12. september 2002 - 22:16 #4
hvis jeg har kørt norton antivirus på både serveren og den anden, og denne ikke finder nogen, så burde jeg være sikker??

Jeg kender ikke så meget til Trojanske ponyer, men er det muligt at der ligger en et tilfældigt sted på nette, som bliver aktiveret når man prøver at komme i kontakt med min server via ftp??
Avatar billede jedimaster Nybegynder
12. september 2002 - 22:50 #5
Jeg ved ikke om I gider prøve:
ftp://kleineheine.dk
bruger: iwilltry
kode: try

Jedimaster
Avatar billede jedimaster Nybegynder
13. september 2002 - 08:04 #6
Pleace...