Avatar billede opturder Nybegynder
11. september 2002 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke slettes?

har downloadet et program, og da det blev extractet til den angivet folder, kom der et ikon ud på min desktop ved navn: "program files", som nu ikke kan slettet. Den siger: "Acces Denied. Make sure that the folder is not write protectet..", <- noget i den stil.

har flere af de mapper, som ikke vil slettet.
Hvordan?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2002 - 21:49 #1
genstart maskinne og slet dem ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2002 - 21:50 #2
.
Avatar billede bramming Nybegynder
11. september 2002 - 22:41 #3
Prøv at højre klikke på dem...gå i egenskaber... hvis der står "Skrivebeskyttet" eller hvad det hedder på engelsk så fjern fluebenet, og sæt et flueben i "Arkiv" i stedet...genstart så..og så skulle du kunne slette..!

>> Bramming
Avatar billede anjensen1 Novice
12. september 2002 - 02:24 #4
njoh.. men pas nu lige på
Hvad er det for program du har fat i?
Du bør ikke slette hovedløst. Der kan være 'shared-files' og reg-nøgler som du ikke ønsker at smide ud.
Eks er nogle medieplayers så tarveligt strikket sammen at de fjerner alle dine codex mm hvis du sletter dem!
Har du xp så kan du lave en 'roll-back' markør før du sletter. Så kan du reetablere dit system hvis det er fucked up efter at du har fjernet filerne.
Bedst er at bruge en 'safe-destaller' som cleansweep mfl.
så får du advarsler fil for fil.
mvh/a.
Avatar billede -sonix- Nybegynder
12. september 2002 - 10:11 #5
Hejsa..

Det kan være at programmet eller filen er skrivebeskytte eller kan det være at du har slette mappen unden at uninstall, derved kan det op stå..

Prøv at installere programmet igen, og uninstall det, det skulle hjæpe eller så skriv lige..

//sonix
Avatar billede opturder Nybegynder
18. september 2002 - 22:22 #6
John, det fungerede. Men anjensen; Hvordan siger du man laver en rollback?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2002 - 22:28 #7
sTART - Programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse - klik på opret et gendannelsespunkt - klik næste - skriv beskrivelse til punktet - klik opret.

Sådan laver du en "roll-back" :)
Avatar billede anjensen1 Novice
19. september 2002 - 11:46 #8
ja! og det triste er at 'rollback-IDet' skal være lavet FØR man har mulighed for at benytte det til en systemgenoprettelse!
Altså du skal lave det og hvis der derefter bliver problemer så kan du genetablere dit system
Hvis IKKE du har lavet det først så kan du ikke genetablere
Læs også om det i help-filen
/a.
Avatar billede opturder Nybegynder
22. september 2002 - 13:08 #9
Nåå, restore point. Hedder det rollback? Hm.

Fodeler pointsne mellem john, og anjensen1