Avatar billede rosgaard Nybegynder
10. september 2002 - 12:38 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Gratis Firewalls....

Hej alle hjerner...
Nogle der har nogle links eller navne på gratis firewalls?? Eller nogle sider hvor de forskellige firewalls bliver testet ...

// Rosg@@rd
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 12:40 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 12:40 #2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2002 - 12:41 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 12:41 #4
http://www.tinysoftware.com/home/tiny2?la=EN

Zonealarm + Tiny firewall er nok de bedste gratis firewall man kan få ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2002 - 12:42 #5
(her kan du både downloade og læse reviews)
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. september 2002 - 13:57 #6
http://www.sygate.com
Det er sygate.
john stigers> dokumenter lige at Zonealarm + Tiny nok er de bedste gratis, ellers må det stå for din egen regning.
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:20 #7
og vupti.. så kommer man til at downloade en trojan som binder sig til iexplorer.exe og så er de firewalls sat ud af spillet.

:o)
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. september 2002 - 14:34 #8
Rigtigt anuseren, og derfor er det en god idé at ofre 400 kr. på Bitguard som er dansk og som fungerer som en integreret del af styresystemet. Bitguard Personal Firewall er konstrueret helt nede i bunden af computeren. Helt nede, hvor styresystemet selv henter sine helt grundlæggende rettigheder over computeren. Læs evt. mere her:
http://dk.shopping.yahoo.com/sikkerhedscenter/bitguard/index.html
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:39 #9
urk... den lyder godt nok paranoid den bitguard... lol... hvis man så får en trojan, som prøver at patche bitguard, og smider sig selv ind som autostart... så lukker computeren hver gang man starter den op? *G*

naaaah... hardware boxes er det eneste som virker efter hensigten. borderware/sonicwall
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. september 2002 - 15:09 #10
Bitguard er den eneste personlige firewall i verden, der har samtlige sikkerhedselementer programmeret på præcis samme dybe niveau, som hvis den var hardware baseret. "Arkitekturen" er identisk med hardware boxes, så jeg mener at det er den eneste "hardware box" for private til en overkommelig pris. Den er langt langt mere sikker end alle de mange software-firewalls der findes til privat brug.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2002 - 20:33 #11
Zonealarm + Tiny firewall er nok de dårligste firewalls der kan fås. Grunden til dette skal findes i det facktum at de er meget brugte. Det betyder at sandsynligheden for at en hacker rammer en af disse to er størst, hvorfor det selvfølgelig er disse to hackerne koncentrere sig mest om.
Du behøver ikke tage mine or for disse to "firewalls" meget dårlige rye. prøv at følg med på f.eks. bugtraq, der er en af de førende mailingslister for sikkerhed. Et råd skal dog følge, lad være med at skrive til listen og stil spørgsmål om Zonealarm og tiny, i bedste fald bliver du ignoreret, i værste fald totalt til grin. Der er ingen med bare lidt forstand på sikkerhed, der vil røre ved disse to produkter

Brug sygate, bitguard eller "den personlige firewall" fra callisoft (koster ca. 350,- kr.), Især den sidste er interessant af forskellige tekniske grunde
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 20:36 #12
perhaps> nu er det ikke dig der stiller spørgsmålet vel? Så jeg skal ikke bevise en DISSE over for dig!?

Så kan jeg spørge DIG om hvorfor du ævler om at betale 400 kr. for en firewall når manden efterlyser gratis???
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 20:42 #13
anuseren> kan se du IKKE ved hvad du taler om - alt der bliver hentet ned mens man har zonealarm bliver sat i karantæne - og får ikke lov at køre noget - med mindre det er dig selv der åbner den direkte fra karantænemappen
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 20:44 #14
Nu goider jeg ikke diskutere noget - men spørger han ikke efter en gratis firewall? Og HVILKEN GRATIS FIREWALL er den BEDSTE?
Hjælp ham lige med det, :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 20:45 #15
john... og?

når jeg henter noget fra nettet, så er det som regel fordi jeg skal bruge det... ergo, jeg vil åbne det... og hvis jeg ikke har en ordentlig virusscanner, så kan min firewall blive sat ud af spillet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 22:37 #16
??????? _ det har jo ikke en disse med firewall at gøre ;)
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 22:39 #17
john... nu tror jeg lige du skal klappe hesten.

hvis jeg henter en fil på nettet som gør folk i stand til at komme ind på min computer... så har det intet med min firewall at gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 22:43 #18
Det er virusscanner du snakker om nu - at firewall kan blive sat ud af spillet - nuvel - det kan ALLE firewalls - men henter du en fil der sætter din firewall ud af spillet, ja så ´kan jeg ikke se at firewallen bærer skylden?
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 22:45 #19
problemet ligger i at der er masser af trojans som selv den bedste virusscanner ikke kan opfange... og så er firewall'en sat ud af spillet.

en software baseret firewall som zonealarm og black-ice er falsk tryghed...

som jeg har sagt fra starten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 22:49 #20
anuseren> ikke helt - for man skal køre server før nogen gider hacke dig - de undersøger først trafik til og fra din comp - er det ikke ret meget ja, så har du nok ikke noget spændendne og så gider de ikke hacke dig.

Men lad os hellere tale om CHANCEN for at blive hacket - den er næsten lige så stor som at få 7 rigtige i lotto :)

Og dette var min sidste spam-besked - vil du snakke mere har jeg info på mit minisite.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
10. september 2002 - 22:51 #21
www.zonelabs.com
download zonealarm
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 22:54 #22
masser af folk hacker for sjov, og for at få cd-keys til diverse spil og programmer.

såeee der er jeg ikke helt enig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. september 2002 - 07:14 #23
john stigers siger:
perhaps> nu er det ikke dig der stiller spørgsmålet vel? Så jeg skal ikke bevise en DISSE over for dig!?
Svar: Nej men du påstår at to softwareprodukter (ZoneAlarm og Tiny)nok er de bedste, og det er der jo ingen belæg for, så det kan du ikke bare slynge ud.
john stigers siger endvidere:
Så kan jeg spørge DIG om hvorfor du ævler om at betale 400 kr. for en firewall når manden efterlyser gratis???
Mit svar: Som du ser i mit første indlæg anbefaler jeg det gratis Sygate. Jeg siger (eller ævler om du vil)  bare i det andet indlæg at hvis man vil ofre de 400,- kr så får man et langt langt bedre produkt. Det kunne jo være at rosgaard ikke var klar over det.
Hermed har jeg afsluttet mine indlæg på rosgaards spørgsmål.
Avatar billede rosgaard Nybegynder
16. september 2002 - 12:17 #24
hmm.. det var ikke meningen at i skulle komme op og slås..
men det skal være gratis firewalls, da det er til et projetk, hvor vi har valgt de gratis firewalls... Men jeg deler bare pointene op... tak for hjælpen...
//Rosgaard