Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. september 2002 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flash Card - manglende billeder

Jeg har taget cirka 40 billeder, samt nogle videosekvenser med mit digitale kamera, de er lagret på et 64 mb flash card.

Jeg har læst og set billederne én gang på en pc, men desværre ikke læst dem ind !.

Da jeg nu efterfølgende vil have dem indlæst er der kun 7 billeder samt én video sekvens på kortet.

Hvis man tager egenskaber for kortet vises det at der er ca. 40 mb i brug - men de 7 billeder og video sekvensen bruger tilsammen kun ca. 7 mb. Hvordan får jeg de resterende 33 billeder (33 mb) ud af flashkortet ?

mvh
bnielsen
Avatar billede jadetermig Nybegynder
09. september 2002 - 09:25 #1
Der kan være sket en fejl mellem kameraet og kortet så det ikke er blevet lagret korrekt..

Men kan du se alle filer (også skjulte)?? Det kan være den har skjult nogle af filerne.. Det kan være en god ide at formatere dit flashkort hver gang du har indlæst billeder, så du hele tiden starter på en frisk..
Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. september 2002 - 09:33 #2
Billederne 'har været' lagret korrekt, de har nemlig vært vist på PC-skærm, men blev desværre ikke downloadet til pc'en - da jeg bare kiggede dem, var de der allesammen. Da jeg så efterfølgende vil hente dem ind på den rigtige maskine, er der kun de 7 billeder.
Men jeg mener, at når kortet kun synligt indeholder 7 mb. men maskinen siger at den indeholder 40 mb. - så burde oplysningerne jo være der et eller andet sted ?.

Hvordan finder jeg ud af om den har skjult nogle filer, jeg kan jo se 7 jpg filer og 1 mpeg fil ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. september 2002 - 10:10 #3
Det har jeg også lige prøvet for 3 uger siden :\
Den lilles første svømmetur bla. og telttur mm.
Fandt et lille freeware som kunne hente de fleste af billederne, desværre ikke filmen (der skulle software til som koster) og de fleste af billederne er hele, men nogle af dem mangler der så størstedelen af.

Jeg kontaktede min kamera-producent og de spurgte bla. om jeg havde formatteret kortet, da det åbenbart ellers kan lave de numre.
Så et produkt som er lavet af Christian Grau hjalp mig, men han har desværre nedlagt siden imens, så hvis du kan finde det andre steder på nettet, så prøv det (Digital-Image-Recovery).

:\
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. september 2002 - 10:11 #4
(og jeg så også mine billeder via cam, og da jeg skulle overføre hjemme - VÆK.)
Avatar billede jadetermig Nybegynder
09. september 2002 - 10:41 #5
bnielsen>> Åben en mappe f.eks "My Documents". Tryk på "Tools" og så "Folder Options". Så skal du vælge "Veiw" og markere "Show hidden files and folders".. Det kan variere lidt fra Winwods til Windows men det er stort set det samme :) Håber du får det til at virke...
Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. september 2002 - 10:46 #6
Hej annikadk,

det var simpelthen det der skullle til, jeg har fundet en demo som kan vise billederne. Nu skal jeg bare have fundet det bedste og billigste program.

Tak for hjælpen til jer begge to.
Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. september 2002 - 10:55 #7
annikadk, har du stadig freeware programmet, og er det evt. muligt at få en kopi af det ?

bnielsen
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. september 2002 - 10:59 #8
Jeg har lige præcis siddet og læst licensen igennem for at se om den må deles ud, og så vidt jeg kan se er det ok.

Så du kan hente den på ftp://eksperten:eksperten@annika.dyndns.dk :) (hvis du ikke kan se nogle mapper, er det fordi du ikke har logget på i pasv. mode sikkert)