Avatar billede relledk Nybegynder
30. august 2002 - 17:57 Der er 14 kommentarer

Hvor er min USB porte henne??

Hejsa folkens.
Jeg håber at der en eller anden der kan hjælpe mig.
Jeg har lige fået et HP 812 digital camera i svende gave. Der følger en docking station med. Den bruger USB.
Jeg har en celeron 466, med 2 USB porte. Bruger XP.
Mit problem er:
XP siger at jeg ikke har USB porte!
Kan se de sidder på mit motherboard (er loddet direkte på). Men som sagt så kan XP ikke finde dem!
Motherboardet er et jeg har fået foræret, brugt, og jeg har desværre ikke en manual.
Hvad kan/skal jeg gøre?
Mvh
Martin
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 18:01 #1
se om de er slået til i BIOS!
Avatar billede danielks Nybegynder
30. august 2002 - 18:02 #2
har du driverne skulle det bare være at geninstallere dem...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. august 2002 - 18:02 #3
Installer drivere til dit motherboard
Avatar billede bbs Nybegynder
30. august 2002 - 18:02 #4
Det lyder til at der er en der har prøvet at sætte nogen usb porte på, uden held.
Højreklik på Denne Computer, vælg Egenskaber. Tag fanebladet Hardware og derefter enhedshåndtering.
Er der nogen andre enheder der ikke er blevet installeret?
Hvis ikke, så må du ud og investere i 2-4 nye usb porte. De kan købes på et indstikskort der sættes til et af dine pci slots. Et sådan kan erhverves på www.edbpriser.dk/
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. august 2002 - 18:03 #5
luk dette spg og opret et nyt ... 200 points er alt for meget for sådan et spg .)
Avatar billede relledk Nybegynder
30. august 2002 - 18:12 #6
jeg har lige kigget i min BIOS.
Der kan jeg slet ikke se/finde noget der hedder USB.
Hvad betyder det? Kan det hedde noget andet i min BIOS
Avatar billede bbs Nybegynder
30. august 2002 - 18:14 #7
Nej, det kan ikke hedde andet i din bios. Jeg tænkte nok at de var brændt af..
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. august 2002 - 18:18 #8
der er da ikk enoget der tyder på at der er brændt af, hvis der aldrig er installeret drivere til motherboardet kan Winxp måske slet ikke finde dem... Hvilket motherboard har du ?
Avatar billede relledk Nybegynder
30. august 2002 - 18:23 #9
Det ved jeg seriøst ikke.
Desværre! Har intet på det. INTET.
Har fået det foræret gratis, og har haft ringet til den tidligere ejer angående manual, men har den ikke mere. Desværre
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. august 2002 - 21:31 #10
åbn din maskine og kig på boardet der skulle gerne være et nummer
Avatar billede zenze Nybegynder
01. september 2002 - 21:18 #11
Hent Sisoft Sandra her:
http://download.com.com/3000-2086-10018691.html
- installér det og se under ikonet: Mainboard Information.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. september 2002 - 21:21 #12
Du skal så formodentlig ud og hente opdaterede drivere til dit bundkorts chipset, hvad enten det er Intel, SIS, Via eller Ali, men find lige ud af det med navnet først.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. november 2002 - 10:44 #13
lukketid?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:46 #14
lukketid?!