Avatar billede humleloi Nybegynder
25. august 2002 - 16:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forminske billed

jeg vil gerne forminske mine billeder til nogle mindre pixels. men hvordan kan jeg gøre det uden noget af billedet forsvinder??
Avatar billede syvon Nybegynder
25. august 2002 - 16:45 #1
det kommer an på hvilket program du bruger.
Avatar billede humleloi Nybegynder
25. august 2002 - 16:47 #2
ved ikke hvilket program man skal gøre det i!
Avatar billede syvon Nybegynder
25. august 2002 - 16:49 #3
photoshop eller psp er gode til det job
Avatar billede syvon Nybegynder
25. august 2002 - 16:50 #4
men der findes mange andre programmer der også kan gøre det
Avatar billede humleloi Nybegynder
25. august 2002 - 16:54 #5
er der ikke nogle freeware programmer der kan gøre det??
Avatar billede syvon Nybegynder
25. august 2002 - 17:02 #6
det ved jeg ikke har aldrig set nogle men du kan jo hente et tryout hos www.adobe.com
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
26. august 2002 - 11:54 #7
Hej Humleloi

Du kan ikke undgå at dit billede mister et eller andet, når det komprimeres... men du kan tilpasse og optimere til det bedst mulige resultet.
Der findes masser af gode programmer, jeg har ikke selv prøvet nogle freeware, men prøv at kigge på http://tucows.cybercity.dk/mmedia/imageopti95.html om der ikke skulle være noget der kan bruges!
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
28. august 2002 - 13:43 #8
XnView er helt gratis, og det løser opgaven. Se http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=204
Avatar billede henninga Novice
02. oktober 2002 - 03:19 #9
Hvis du kører Windows kan du bruge det indbyggede program "Paint".
Benyt kommandoen "Stræk/Vrid" og sæt både bredde og højde til f.eks. 50%.