Avatar billede harbo Nybegynder
06. september 2000 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL-database til personoplysninger

Hej

Jeg har netop sat en apacheserver igang, og jeg lurer nu lidt på at lave noget database der kan håndtere personoplysninger på et antal medarbejdere(navn, adresse, telefon etc).

Fremfor at opfinde den dybe tallerken igen, vil jeg gerne spørge om der ikke allerede er lavet sådan en database, som ligger frit tilgængelig?

Apacheserveren kører på noget så underligt som en windowsmaskine(hvis det gør nogen forskel), og det er så meningen at et intranet skal publicere oplysninger udfra nogle sorteringskriterier. Er der noget svært/problematisk i dette?
Avatar billede andreas Nybegynder
06. september 2000 - 20:55 #1
Du kan installlere mysql, som du kan hente på www.mysql.com, det er en database...

så kan du gå ind på razor.dk og læse hans mysql toturial...
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
06. september 2000 - 20:57 #2
Lidt guides ville hjælpe dig meget :O)
http://www.phpcenter.dk/tuts.php3
http://www.razor.dk/php/tutorials.php3

Der er også nogle andre links på de sider...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. september 2000 - 21:53 #3
Intet problematisk i det, husk blot register loven :o)
Avatar billede harbo Nybegynder
07. september 2000 - 07:35 #4
Tak for svarene.

Meen, er der virkelig ikke en der har smækket sådan noget sammen før, som så kan genbruges? :-)
Avatar billede bromer Nybegynder
10. september 2000 - 15:40 #5
Det kan godt være, at der er nogle der har lavet det før, men man vil jo helst ikke bare give alt det man har lavet væk..

Derudover er det også bedre, hvis man laver det selv. Jeg synes jeg man har meget mere kontrol over sit system når alt er hjemmelavet

/Rune