Avatar billede gertrud Nybegynder
20. august 2002 - 20:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skrumpet harddisk

Jeg har lige inversteret i en ny harddisk på 30 GB, uheldigvis kom jeg til at vælge et FAT system da jeg var ved at installere windowsXP. Det understøtter kun op 2GB, Da jeg fik det konverteret tilbage til NTFS-system tror operativsystemet stadigvæk at harddisken kun er 2GB. Er der nogen der kender et program der kan skaffe den forsvundne plads tilbage igen?
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 21:00 #1
nej fat32 understøtter vist lidt mere end bare 2 gb. jeg har fat32 og jeg har 90GB
Avatar billede loonz Nybegynder
20. august 2002 - 21:00 #2
Jeg tror et program som Partition Magic ville kunne klare det, men har aldrig prøvet det selv.
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 21:00 #3
prøv at fjerne alle partitationer der eventuelt kunne være og så installer NTFS
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2002 - 21:01 #4
Det kan XP selv under diskhåndtering under administration. Der kan du selv vælge hvad den resterende plads skal være =)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. august 2002 - 21:02 #5
brixz-> Der er forskel på fat og fat32.. Fat er det der blev brugt op til win95.. Så begyndte man på fat32 som kan håndtere lidt mere.. :)
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 21:03 #6
partition magic er et kanon program til at gøre dette!
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 21:06 #7
nicklasb ja det er jeg godt klar over, men jeg tror da ikke winxp er i stand til at installere fat16 (tror jeg det hedder) det skulle da mindst være fat32
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. august 2002 - 21:24 #8
hmm.. aner det ikke.. Men det så bare ud til du ikke kendte forskel da du skrev det sådan.. hehe.. Hvis du forstår??
Avatar billede peet-49 Novice
20. august 2002 - 21:54 #9
Det er fordi du har lavet en partition med dos-fdisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. august 2002 - 23:03 #10
brug evt. denne der ikke koster noget http://www.partition-manager.com/
Avatar billede gertrud Nybegynder
21. august 2002 - 00:31 #11
Jeg har prøvet at se under diskhåndtering under administration. Der viser den kun de to GB, og at der ikke er nogen resterende plads
Avatar billede gertrud Nybegynder
21. august 2002 - 00:32 #12
eller andre partitioner
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2002 - 08:08 #13
Du booter op på din XP skive, sletter din nuværende partition og lader XP lave en ny partition, så burde det køre af sig selv.
Avatar billede robotten Praktikant
28. august 2002 - 12:14 #14
Gertrud>> reager lige her: http://www.eksperten.dk/spm/246030
Avatar billede robotten Praktikant
15. september 2002 - 13:51 #15
Gertrud, din bølle...