Avatar billede henning.c Nybegynder
04. september 2000 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Word97 tager 30 sek om at gemme dokument

Min word97 er begyndt at tage lang tid om at gemme et dokument, helt op til 30 sek.
Jeg har geninstalleret programmet uden at det hjalp. Der er plads nok på maskinen.
Er der nogen, der har et bud?
Avatar billede izeqb Nybegynder
04. september 2000 - 14:50 #1
Mere RAM!
Eller mindre tekst, he he....
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
04. september 2000 - 15:15 #2
Du har nok installeret of afinst. programmer,
og de er ikke helt \"vaek\". Proev at rydde op, ellers er det vel ogsaa paa tide du formaterer
og starter forfra.

Regclean er et prog. som kan hentes frit
paa www.microsoft.com som rydder op.

Avatar billede sjensen Nybegynder
05. september 2000 - 11:18 #3
Prøv at afbryde wordfunktionen FindFast. Det er et lille program der kører sideløbende med alle andre programmer og som startes automatisk når du logger på. Det \"indexerer\" dine filer således at du hurtigt kan finde et dokument baseret på noget af indholdet. Egentligt er det fint nok, men når maskinen bliver fyldt op, når der er rigtigt mange filer i et dir eller disken er stærkt fragmenteret er det ikke længere så smart.

Prøv først at fjerne det og se hvor meget det hjælper. Og dernæst burde du nok defragmentere din disk.

Endeligt skal du vide at EDB systemer i dag (som tidligere) helst vil have 10-20% ledig plads på hvert drev for at undgå at skulle flytte for meget rundt på data. Så hvis du har mindre end 10% tilbage på et drev vil jeg anbefale at slette/flytte noget af det du ikke nødvendigvis behøver.
Avatar billede trigger Nybegynder
06. september 2000 - 18:27 #4
...eller at i Indstillinger under Gem, er der markeret ud for GEM HURTIGT
Forklaring: hvis den gemmer hurtig bliver alle rettelse/tilføjelse blot gemt oveni. Man kan se´lvfølgelig ikke se det.
HMMMM Det jeg forsøger at forklare er: Dokumentet kommer til at fylde mere og mere.
Uden Gem Hurtigt gemmer word det du kan se og ikke mere.