Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. august 2002 - 12:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gammel brugerkonto får ICQ til at crashe!

Jeg har haft icq2001b installeret i lang tid, men pludselig vil programmet ikke starte når jeg logger på med mit icq-nummer. Hvis jeg opretter en ny konto, kan jeg godt.
Jeg har bl.a. afinstalleret og prøvet 2002a, men samme fejl. Fejlen sker når jeg vil bruge "Existing account" og jeg bruger mit gamle nummer. Efter skærmen med "ICQ services", crasher programmet med meddelelsen:

Instruktionen ved "0x73d844d2" refererede hukommelse ved "oxfffffff". Hukommelsen kunne ikke "read".

Hvad kan der være galt, hvad kan gøres?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2002 - 12:12 #1
får du ikke løst problemet, så kan du hente en anden version af icq her: http://www.oldversion.com/icq.shtml
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. august 2002 - 12:15 #2
metal_hansen> er nok ikke smart da jeg skal bruge mine online-gemte brugerindstillinger...
Avatar billede francke Nybegynder
18. august 2002 - 12:46 #3
"Vil ikke starte"? Startede den da ikke bare automatisk når du startede maskinen, eller er der noget jeg misforstår?
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. august 2002 - 13:18 #4
francke> når man starter programmet for første gang efter installation, spørger icq om man vil oprette ny konto eller bruge eksisterende. Bruger jeg min gamle, crasher programmet som beskrevet. Jeg kan bruge en hvilken som helst anden konto, og da fungerer programmet korrekt.
Forsøger jeg derefter at tilføje min gamle konto på brugerlisten, kommer fejlen på samme måde.
Avatar billede francke Nybegynder
18. august 2002 - 13:30 #5
Det prob. har jeg squ aldrig hørt om/prøvet før!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 2002 - 13:55 #6
Prøv at bruge database converter, som følger med ICQ.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. august 2002 - 14:01 #7
goulduck> kan ikk, for man kan kun vælge de konti der er tilføjet brugerlisten, og så langt når jeg ikke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2002 - 19:33 #8
warberg22 > 2000b bruger jeg, og den bruger også server-indstillingerne (dvs. brugere etc.)
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. august 2002 - 20:11 #9
bliver vist nødt til at formatere eller noget... GRRRR!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2002 - 20:30 #10
prøv dog 2000b!!