Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Foxserv

Jeg har lige installeret Foxserv. på min win2k server. Men har nu det problem at mand ikke kan komme ind på adr. vis der slet ikke ligger nogle hjemme sider i mappen. som fx www.old.bamze.dk <-- der ligger nogle mapper som mand skulle kunne se men mand for  bare af vide at mand ikke har adgang til den.. Plus et log on script jeg har www.wsb.dk under admin virker slet ikke mere.. nogle der hjælpe med det?

Mvh Bamze82
Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 14:18 #1
skal lige siges det er apache foxserv køre.. det er bare en komplet løsning med mysql osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2002 - 14:20 #2
WSB kan jeg se, Wild Sex and Booz, men old.bamze giver mig i plaintext
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>403 Forbidden</title>
</head><body>
<h1>Forbidden</h1>
<p>You don't have permission to access /
on this server.</p>
<p>Additionally, a 404 Not Found
error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.</p>
<hr />
<address>Apache/2.0.39 Server at www.old.bamze.dk Port 80</address>
</body></html>

Koden skrives direkte på skærmen, ikke hentet gennem view-source
Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 14:23 #3
ja det ved jeg... www.wsb.dk kan mand godt se men mit login script under admin på www.wsb.dk virker slet ikke. selve siden er faktisk død... aner ikke hvad der sket.. Før jeg installeret foxserv brugte jeg bare apache normalt også php4 og mysql.. og der funket det.. Installeret så foxserv hvor det hele bliver installeret på en gang, men der er nogle instillingere der forbyder folk at se adr uden hjemmesider filer og det er det der skal laves om aner bare ikke hvad det er der forbyde dem at kigge.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
17. august 2002 - 14:25 #4
"You don't have permission to access / on this server."
er deb besked jeg får visk på bamze .... / betyder mappeoversigt, dvs det ser ud som om directorybrowsing er forbudt på serveren og der ikke er en index-fil i domænets rodmappe

wsb vises fint
Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 14:32 #5
det er heler ikke meningen at der skal ligge en index-file der hvordan sætter jeg det til igen så mand kan se mappen?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
17. august 2002 - 14:39 #6
puuh, jeg kan ikke huske hvad det hedder - men prøv at læg en index-fil og se om det hjælper ... så ved du da om det er det der er problemet ... og hvis det er, så læs configurationsfilen igennem - hvis der er en httpd.conf til den apacheindstallation du har, så er der forklaret hvad hver enkelt linie betyder
Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 14:42 #7
jamen den virker fint når der ligger en index-file men har nu ende vent httpd.conf og kan bare ikke finde noget :(
Avatar billede fri-hash Nybegynder
17. august 2002 - 15:16 #8
jeg kan heller ikke lige finde det....
kontroller at srm.conf og access.conf er tomme - hvis de er det ville jeg oprette et spørgsmål i webserver-kategorien og spørge der hvordan man tillader directorybrowsing i den apacheversion du har
Avatar billede bamze82 Nybegynder
17. august 2002 - 15:24 #9
hmm har lige tjekket har faktisk slet ikke de file.. det er Apache 2.0 der køre på min server.... ved ikke om det kan være derfor jeg ikke har dem.
Avatar billede bamze82 Nybegynder
23. februar 2004 - 22:53 #10
jeg ved det er fy.. men der sker ikke noget her.. og har haft denne kørne siden 2002...