Avatar billede frank1973 Nybegynder
17. august 2002 - 00:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

avi til quicktime?

Hej

Jeg har en avi-fil, som jeg har villet lade Premiere converterer til quicktime. Problemet er at kvaliteten er ret dårlig hvis jeg skal holde en bitrate på omkring 150k/s.

Hvorfor 150k, jo, jeg har hentet nogle quicktime movies reklamer på nettet på typisk 40 sekunders længde. I samlingen manglede en reklamefilm, hvilken jeg captured via tv-kortet. Disse film har en bitrate på 100-200k og er i flot kvalitet. Hvordan kan disse film være lavet. Er det bare Premiere, der konverterer dårligt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2002 - 00:45 #1
brug mpg/mpeg i stedet for avi..

du kan muligvis også komprimere dem til DivX formatet.. så fylder de ikke så meget..

nå.. men nu er det senge tid.. jeg har siddet foran computer i 12 timer og 44 minutter !

/theSurfer.
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. august 2002 - 02:16 #2
Måske det her kunne friste når det gælder QuickTime:
http://www.divx-digest.com/software/3ivxcodec.html