Avatar billede thl Nybegynder
11. august 2002 - 11:48 Der er 2 kommentarer

RAID & OS ny installation

Har hjemkøbt en server med 4 diske og som skal anvende RAID Level 5 via ekstern kontroller (Adaptec 2100S – en kanals SCSI bus).

Mit spørgsmål går således til installationen af OS systemet (WIN2000 Server) og kontrolleren. Jeg har et installations koncept der forgår ved at jeg booter op på en CD-ROM hvorefter jeg sætter kryds i de applikationer jeg vil have på min server (Windows, Oracle, Office m.v.). Derefter køre installationen automatisk uden at jeg skal tage stilling til noget "Robot installation"

Men jeg er i tvivl om jeg skal sætte RAID kontrolleren op til Level 5 før jeg køre ovennævnte installation, eller om jeg skal/kan vente til min robot installation er færdig, og derved gøre det fra Windows via Adaptec’s software.

Jeg kan desuden oplyse at robot installationen installere alle applikationer på et logical DOS-Drive (C-drevet), og under robot installationen konvertere det NTFS.

Endvidere hvad vil jeg få ud af at benytte en RAID kontroller med to kanals SCSI bus, mod en kanals SCSI bus – i min situation RAID level 5
Avatar billede thl Nybegynder
11. august 2002 - 20:53 #2
De fire sider Du henviser til fortæller stort set "kun" hvad RAID er for en teknologi, jeg er meget mere interesseret i hvordan system opføre sig hvis jeg opsætter min server RAID 5 før eller efter min Robot installation