Avatar billede i11uzion Nybegynder
07. juli 1999 - 23:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hukommelse...

Ok jeg har lige fået proppet nogle ekstra ram i en puter som før havde 64MB, hvor den nu har 320MB RAM.
Når man så går ind i MAX og renderer en scene, så står der nede i "Memory used" at den kun bruger 130MB ca.
Hvad kan jeg gøre for at få den til at bruge resten af rammene???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 1999 - 23:54 #1
kunne det tænkes at der var behov for at bruge mere ram? altså at processoren satte begrænsingen? det er trodsalt kun en 200 MMX
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. juli 1999 - 10:41 #2
nej nej, denne her puter er en CeleronA 450...
Avatar billede flip Nybegynder
08. juli 1999 - 22:57 #3
Det kan ikke tænkes at din scene simpelt hen ikke krævede mere ram?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 23:01 #4
sorry, min kommentar skulle have været "kunne det tænkes at der ikke var behov for at bruge mere ram?"

der manglede lige et IKKE
Avatar billede i11uzion Nybegynder
09. juli 1999 - 21:21 #5
flip>>> Vil det sige at MAX kun afsætter en vis portion af RAM´ene, alt efter hvor komplex og omfattende scenen er??? Så er det eddermanem lamt, for den ka sgu da ligeså godt bruge hvad der er, og det er da pissesygt at den bruger ca. 10minutter på at rendere et billede med 130MB RAM når den kunne have brugt 320MB (ca. 2½ gange så meget) i stedet og sikkert gøre det 50% hurtigere... Det kan ikke passe... Kan det ikke være opsætningen i enten Windows 98 eller MAX???
Altså puteren er en:
CeleronA 400@450MHz
320MB PC100 RAM
Asus P2B bundkort
Plextor 40x SCSI CD-ROM
17" skærm
10.2GB IBM
SB Live!
Diamond TNT, 16MB
osv osv osv...
Men det skifter lidt hvor meget RAM den bruger, altså minimum ligger på ca. 130MB, men nogle gange har den været helt oppe på 202MB, men så heller ikke højere, og så går der jo stadig over 100MB dejlig ram til spilde... Æv
Nogen som har en løsning eller forslag???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 21:24 #6
prøv at køre WinNT på den i stedet og se om det gør en forskel... det skulle det gerne
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. juli 1999 - 15:29 #7
Ok det prøver jeg så...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juli 1999 - 16:10 #8
hæhæ har sgu da ikke NT man *GG*
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. juli 1999 - 18:18 #9
hvem har ikke NT???
Avatar billede kla Nybegynder
12. juli 1999 - 08:10 #10
Jeg kunne jo godt komme med et LANGT foredrag om hvorfor men det gider jeg nu ikke så du få
bare den korte version !

3dsmax bruger kun så meget af din ram at den udnytter din processer 95-100% !
Jeg har selv en Dual PII 233 og der bruger den heller ikke meget mere end 90-130 mb ram
alt afhængig af hvor svær en scene dan skal beregne !
MAX har altså et slags arbejdsbord "ram" og bruger derefter swap filen til at lægge alle
mellem udregningerne i end til de skal bruges i det færdige billede !
Mvh KLA
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. juli 1999 - 17:29 #11
kla>>> Tak for forklaringen, det er bare lidt en skam at den ikke kan bruge det hele... Øv
Dvs at det ikke ville hjælpe at skifte til NT eller hvad???
Hmmm hvis du lige svarer så skal du få pointene... Tak :)
Avatar billede kla Nybegynder
12. juli 1999 - 17:34 #12
Nej, nt vil ikke afhjælpe dig i dette tilfælde... Jeg køre selv NT !
Mvh KLA
Avatar billede kla Nybegynder
12. juli 1999 - 17:35 #13
Jeg blev lige smit af ICQ OG NETTET ikke fordi jeg gad at snakke!
Avatar billede sunesune Nybegynder
06. september 1999 - 23:06 #14
Jeg vil bare lige sige at jeg har 160MB Ram, og når jeg laver komplekse scener (> 100.000 faces), bruger den ALLE mine RAM + 180 MB på harddisken, så det er et spørgsmål om hvor stor scenen er..
Avatar billede perolsen Novice
17. september 1999 - 02:48 #15
Jeg vil bare lige sige at du kan -
lave din ram om til en RAMDISK og bruger derefter ramdisken til dine swap filen lægge alle swap filer over på den-
også din Windows 98 swap
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:32 #16
perolsen>>> Ikke så dåm en ide... :)

sunesune>>> jamen vi har da lavet scener med mere end 1 million faces, men den bruger stadig ikke ret meget over 200MB... :(
Avatar billede uc Nybegynder
14. august 2000 - 07:39 #17
--> En huskeregl...om man kører Max, Acad, Pro til 3D skal Virtual Menory værer min dobb. så stor du har RAM. så skulle man ikke have nogle problemer.
:-)