Avatar billede anjo Nybegynder
06. august 2002 - 11:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brugerprofil i Windows 98

Jeg har på et tidspunkt oprettet en brugerprofil i Windows 98, således at når jeg starten Windows kommer der et billed op, hvor jeg kan skrive min adgangskode og Windows loades færdig.
Jeg har nu fjernet brugerprofilen igen. Dette har bevirket 2 ting som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.
1. Billedet hvor jeg skal indtaste brugerprofilen popper stadigvæk op, jeg skal så annulere og Windows loader færdig.
2. På min internetopkobling til TDC kunne jeg tidligere gemme adgangskoden ved at sætte et flueben. Nu er den mulighed nedtonet, således at jeg skal indtaste adgangskoden hvergang jeg skal på nettet.
Jeg har spurgt TDC hvor fejlen ligger. De siger at det er en fejl i Windows 98!!
Håber at få hjælp herigennem
Hilsen Jørgen Graae Jensen
Avatar billede been Nybegynder
06. august 2002 - 11:59 #1
Egenskaber for netværk - der skal du sætte primær logon til windows logon istedet for microsoft netværkslogon 8kan være jeg husker ordene lidt forkert ?)

Det med din adgangskode, der kan det være ovenstående hjælper, ellers prøv at slette en fil der hedder *.pwl hvor *=dit brugernavn (kræver at du kan huske alle de password du evt. har indtastet i windows tidligere)

Ellers er måden som regel at fjerne alt netværk og installere det igen- vil jeg mene.
Avatar billede anjo Nybegynder
06. august 2002 - 16:15 #2
Hej been
Tak for dit svar. Jeg har nu prøvet alt hvad du foreslog, men desværre er der intet der virker på mine to problemer.
Det eneste der er sket er. Da jeg udskiftede Microsoft Family Logon med Windows Logon, forsvandt brugerprofilen ved opstart, men den blev så udskiftet med Windows Adgangskode. Også her skal jeg så annulere for at komme videre med opstarten.
Så reelt er der intet sket.
Avatar billede been Nybegynder
06. august 2002 - 16:58 #3
Nej du skulle ikke annullere første gang, du skal bare trykke enter uden at angive en adgangskode så kommer den ikke frem længere, så om igen.
Avatar billede anjo Nybegynder
06. august 2002 - 17:46 #4
Hej been
Min internet opkobling er nu i orden.
Men Windows adgangskode popper stadigvæk op.
Du skriver - om igen!!
Forklar venligst hvad du mener med det.
Jeg vil gerne give dig 30 point, hvordan overfører jeg dem.
Avatar billede been Nybegynder
06. august 2002 - 18:20 #5
OK, prøv at sær primær login til f.eks family login igen og genstart derefter retter du det tilbage til windows login og genstarter igen igen - ved første logon taster du et tilfældigt brugernavn og ingenting i password og trykker på enter - så skulle den aldrig komme frem mere-
Hvis du vil uddele point, så skal jeg bare svare og det er hermed gjort, men sørg nu for at det virker først !
Avatar billede anjo Nybegynder
10. august 2002 - 20:33 #6
hej been
Har nu prøvet at ændre login på alle mulige måder, efter din beskrivelse.
Desværre er alt som før.

Jeg har slettet både family login og windows login og de filer som hedder x.pwl hvor x er brugernavnet, som du sikkert ved.

I øjeblikket åbnes "Velkommen til Windows" ved opstart med et brugernavn jeg har indsat. Hvis jeg sletter brugernavnet bliver jeg bedt om at skrive et brugernavn.

Hvis jeg skriver et andet navn end det jeg lige slettede, starter windows med at lægge en farlig masse ting ind, som er hægtet på det nye navn.
Så jeg er ikke kommet meget længere.

Ind imellem det jeg fortæller her, har jeg prøvet meget forskelligt.
Vil ikke komme nærmere ind på det her, blot konstantere, at jeg er blevet klogere på mange ting vedrørende opsætningen af Windows.
hilsen anjo
Avatar billede been Nybegynder
10. august 2002 - 22:54 #7
Har du været inde i kontrolpanel - brugere og slette din gamle brugerprofil der ? - ellers prøv det og start forfra igen ! :-)
Avatar billede anjo Nybegynder
12. august 2002 - 15:12 #8
hej been
I windows kan man ikke slette den brugerprofil man er logget på med.
Jeg har talt med windows support og fordi jeg er registreret som OEM bruger, tror jeg han kaldte det, kunne de ikke hjælpe mig.
Jeg mener nu at have prøvet mange forskellige muligheder og er ikke kommet videre, derfor lukker jeg nu spørgsmålet. Hvis du dog som en sidste mulighed skulle kunne se en åbning er du velkommen med den her.
Tak for indsatsningen
anjo