Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 13:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Forrige vindues url skifter

Jeg har lige åbnet en (fra en hovedside) pop-up der giver en forklaring på et aller andet.

I bunden af pop-upen er der et link der lukker pop-up vinduet, og skifter url´en i vinduet bagved til en ny destination.
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 13:19 #1
...og havde du et spørgsmål? .....

/Thor
Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 13:20 #2
Ja - en script der udfører handlingen på en en onclick....
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 13:36 #3
<ole>
Da du ikke kan forklare dig tydeligt, må du enten tegne det for os eller smide eksemplet op.
Hvad er det for en - eller flere - handlinger, du vil have udført på \'onclick\'?
/Vh
</bole>
Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 13:43 #4
Jeg ønsker mig...

Med et klik at kunne lukke et aktivt pop-up vindue og samtidig skifte url´en i siden jeg kom fra(den der ligger bag, hvorfra jeg aktiverede pop-upen).

Jeg har desværre ikke noget ekslepel..

MKM
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 13:46 #5
<a href=\"java script:opener.location.href = \'nyside.html\'; window.close()\">Klik her for at lukke og gå videre til nyside.html</a>

/Thor
Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 14:11 #6
Det virker desværre ikke(der sker intet), men er tanken ikke i dette script at efter pop-upen er lukket åbnes en ny side med specificeret url.

Meningen er at den bagvedliggende side skifter.

Jeg håber I kan hjælpe

MKM
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:13 #7
<a href=\"java script:opener.location.href = \'nyside.html\'; window.close()\">Klik her for at lukke og gå videre til nyside.html</a>

Smid ovenstående ind i det nye vindue, popup-vinduet, så virker det.

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 14:13 #8
Jo, det virker!
Link\'et skal ligge i dokumentet, der ligger i din popUp.
/Vh
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 14:17 #9
Jumper >> Var det ikke dig, der for et stykke tid siden mente, jeg var blevet hurtigere end dig?  *LOL*
/Vh
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:19 #10
ole >> Yepz, så nu har jeg været iført løbeskoene det sidste stykke tid for igen at kunne følge med dig *GG*

/Thor
Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 14:21 #11
Sorry my fault..    I think

Jeg har lagt det ind som I siger, MEN

Jeg glemte at fortælle at popupen består af et framset...

Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:22 #12
<a href=\"java script:top.opener.location.href = \'nyside.html\'; window.close()\">Klik her for at lukke og gå videre til nyside.html</a>

Sådan ;)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:23 #13
Eller rettere sådan her:

<a href=\"java script:top.opener.location.href = \'nyside.html\'; top.close()\">Klik her for at lukke og gå videre til nyside.html</a>

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 14:25 #14
Ja, pas nu på du ikke snubler...måske du skulle prøve pigsko  *ROTFL*
/Vh  :oD
Avatar billede mkm Nybegynder
28. august 2000 - 14:34 #15
OK Jumper det virke super !!

Pointene er dine, men et sidste spørgsmål.

Du skriver \"top.close()\" til sidst, hvad er forskellen på det og så \"parent.window.close()\"

MKM
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:36 #16
top er det øverste window objekt i dit frame hierarki, parent er det der ligger lige ovenfor det nuværende. Hvis du bruger top er du sikker på at du refererer til det øverste window objekt.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 2000 - 14:37 #17
ole, vi kan da altid tage en lille konkurrence i at lave krypteringsalgoritmer i Javascript (P.S. Jeg har snydt og allerede lavet DES, RSA, IDEA, TEA og MD5) *gnæk*

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 14:45 #18
Hva\' med \'ligtorns-betrædning\'?...Av av av...STOP...Du har vundet!  :o((
Du ved jo hvordan jeg har det med den skide kryptering af JS!  :oD

mkm >> Det kan godt være lidt forvirrende, men en frame er også et \'window\'...derfor.
/Vh