Avatar billede florint Nybegynder
25. juli 2002 - 14:07 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Så skal jeg videre !!

Hej,
Jeg forsøger nu at komme videre med optimering til søgemaskiner !!

Sidste svar fik jeg fra bufferzone, og jeg har prøvet at gøre som beskrevet i svaret, gør stadig !!
(indsat nederst)

Hvordan laver man så en Hall/Doorway og hvad skal den hedde ? når den lægges på serveren ?
Og er der mere jeg kan gøre nu ! Google giver mig foreløbig vud. 4/10 - så gerne de tal meeeeeget højere.

/Ivan

Hverken eller men måde og

Det at optimere sine sider er ikke noget man lige gør med et par søgeord, det er en helt fag for sig selv og koster en del hvis du skal betale for det.

Rankingen afhænger af mange ting, hvilke søgeord du har valgt, hvor stor konkurencer er, din kode, dit site, dit indhold og maget mere. Her er hvad du kan gøre til at starte med.

1. find ud af hvilke søgeord der er relevante for dig.
2. skab indhold i dit site, teksten skal indeholde dine søgeord, jo mere godt indhold jo bedre, uden indhold opnår du aldrig en god holdbar placering.
3. Optimer de enkelte sider til dine søgeord, koncentrer dine søgeord om enkelte sider, således at du højest har tre søgeord på hver side.
4. placer dine søgeord i dine title tag, alt, tag ,meta tag, H1 tag. i din sidetekst, overskrifter og i teksten til dine links.
5. sørg for at linke dit site ordentligt sammen, alle dine sider bør kunne nås med max 3 klik med musen.
6. sørgfor at få mange relevante links til dine sider udefra. Relevante links er links fra sider der handler om det samme som dine sider.

Når det overstående er i orden, så vend tilbage, så fortsætter vi

Hilsen

Kim - http://www.bufferzone.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. juli 2002 - 14:16 #1
Hej Ivan-san :)
hvad der er sjovt er, at ljweb.com ikke bruger hverken hallway pages eller lign. - men hvis man søger på Google efter en "Freelance Internet Developer" - og sådanne er der mange af i verden - tillad mig at linke
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=freelance+internet+developer

Well, så er jeg no 1 :) grunden dertil er, at mange sider linker til min og derfor opnår jeg en høj relevans. Bare på Eksperten når jeg at skrive mit link mange gange, kunders sites, hotscripts u name it, mit navn er der. Sammenlagt giver det mange referencer og derfor en høj google relervans. Dagligt har jeg mindst 10 unikke hits fra google, hvilket er godt 10-15% af mine unikke besøgende.

Ergo, få sites til at linke til dig - så prioriteres du bedre. Jeg har haft en tidligere arbejdsgiver der kastede en del penge efter entrypages og hallway pages, det er bare ikke de penge værd - mener jeg

/ LJ
www.ljweb.com (ups, endnu en reference der højner mine chancer på google)
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. juli 2002 - 14:16 #2
var godtnok et svar
Avatar billede neteffect Nybegynder
25. juli 2002 - 14:21 #3
helt enig med www.ljweb.com <-- www.neteffect.dk :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2002 - 14:44 #4
Lad mig prøve at beskrive noger ret kompliceret kort.

Problemet er at de fleste indes sider ikke kan bære ret mange søgeord. De indeholder typisk ikke tekst nok til at kunne optimeres til mange søgeord. Det er indessoden der har den bedste pagerank og det er index siden der findes af de fleste søgemaskiner. For at afhjælpe dette problem kan man gøre følgende.

Nedskriv alle kombinationer af relevante søgeord du kan komme på. Lav gerne små sætninger. Hvis du sælger brugte biler kunne søgeordene være:

Brugte biler, brugte biler i københavnsområdet, brugte biler fra 2000 osvosv.

Disse søgeord arrangeres i et hirarki med det mest generelle øverst.

Herefter kikker du på dine sider, disse opdeles i emner, gerne med emnerne navngivet som de søgeord du har identificeret. Der kunne f.eks. være et antal sider der handlede om brugte biler, et antal om reservedele og et antal om reperation sov sov.

Du laver nu et antal sider, et pr søgeord, hvor hver side er optimeret til dette søgeord, sætning + du laver en optimeret side til de overordnede emner.

Nu skal vi kikke på linkstruktoren.

Din index side er den første side i strukturen, herfra linker du ud til emne siderne og fra emnesiderne linker du til resten af siderne, inclusiv de optimerede søgeordssider.

Du har nu skabt en struktur hvor dit site er "omgivet" med optimerede sider til gode søgeord og sitet er linket således at alle sider kan nås med tre klik.

Et eksemper på ovenstående kan du se på mit site http://www.bufferzone.dk

Kik på indexsiden, se hvilke søgeord den kan bære, nederst til venster ser du et antal links til emnesider og fra emnesiderne linkes til resten af mit site.

Bemærk at den aktive del af linket indeholder søgeord.

Spørg hvis dette ikke er helt klart nok, det er en smule hardcore, men det virker især i google
Avatar billede florint Nybegynder
25. juli 2002 - 16:35 #5
Hej buffezone Mange tak for dit svar og i andre også selvfølgelig !

Jeg kan godt følge dig - lidt. MEN men kan du så svare mig på følgende ?

Hvis jeg søger på freelance internet developer så får jeg ganske rigtig den side næstøverst som LJweb refererer til, men søger jeg eks. på websitepromotion(får at få din side) så finder jeg den først hvis jeg søger i de funde link på websitepromotion) når jeg søger i resultaterne ?

Altså en ikke særlig høj ranking ! (eller korriger mig mig meget gerne hvis jeg har misforstået noget)

Hvis du har gjort et så stort arbejde ud af at blive placeret højt og ikke er blevet det ! - kontra LJWeb der tilsyneladende ikke har gjort særlig meget ud af det og er næsthøjest oppe ?????

P.S. Søger på google.com forståes !

/Ivan
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2002 - 16:48 #6
Det er fordi jeg har koncentreret mig om webpromotion, søgemaskineoptimering og søgemaskinepositionering. Jeg bruger bufferzone.dk mest som prøveklud for hvad der virker, så jeg ikke laver ulykker med kundernes sites. Når jeg får tid (hvis) skal jeg til at optimere til mange flere søgeord, deriblandt websitepromotion.

Optimering er mange ting og du skal huske at det tager tid. Normalt vil det tage 3 måneder før dine anstrengelser begynder at kunne ses. Du bør gøre lidt hver dag, lav e.v.t. en plan. Et langt sejt træk kan bedre betale sig en meget i løbet af kort tid og derefter intet.

Du skal være opmærksom på at den tid et site har været på søgemaskinerne har betydning, kaldet mormor effekten

Du skal huske at søgemaskiner som altavista og alltheweb skal have de snkelte sider tilmeldt seperat, altså tilmeld både www.bufferzone.dk og www.bufferzone.dk/webpromotion.htm osv osv
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 09:19 #7
ivan >> gad vide hvad det kunne blive til, hvis jeg fulgte bufferzone's råd... Som du selv siger, jeg har ikke koncentreret mig om at få en høj ranking.
Avatar billede florint Nybegynder
26. juli 2002 - 09:32 #8
Hej ljweb,
Ja det kunne måske føre noget med sig - hvem ved ! Nu har jeg ikke checket din ranking på andre søgemaskiner, meeeeen måske skulle man gøre det.
Jeg har ihvertfald været inde og "snuse" på din hjemmeside og en ting jeg gerne vil spørge om er: hvad betyder denne linie ? <meta name="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" content="eng">
????
Er du frisk på en forklaring ?

/Ivan
http://florint.dk (sådan ikke ?)
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 09:37 #9
DC. metatags er såkaldte DublinCore meta tags - DC.Language er om hvilket sprog mit site er på

Se meget mere inde på www.metamaten.dk

/ LJ
www.ljweb.com <- der var den sgu igen
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2002 - 09:38 #10
Her et lille staltip

http://www.marketleap.com/publinkpop/

Her kan i kontrollere link popularitet, samt sammenligne jeres site med andre sites. Et ret godt lille værktøj
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 09:45 #11
Der er jeg så et "Above Average Presence" med
URL    ListTotal    Alltheweb    AltaVista    AOL    Google    HotBot    MSN
www.ljweb.com    9,402    4,045    23    2,650    2,650    15    19
www.bufferzone.dk    536    281    19    106    106    10    14

Jeg tillod mig at sammenligne med bufferzone, der så er en "Limited Presence".

Hvilken konklusion kan man så drage her ?

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 09:49 #12
Florint.dk
www.florint.dk  1,174  1,104  13  18  18  9  12

i det kapløb som "Average Presence"
Avatar billede florint Nybegynder
26. juli 2002 - 10:18 #13
Ooooops,
Du er godt nok hurtig !:)
Alt taget i betragtning - nye metatags med metamaten, er jeg da godt tilfreds med average presence. revisit=14 dage så lad os se om tiltagene virker !! Jeg lægger en besked nu og da om udviklingen hvis interessen er der ?
/Ivan (http://florint.dk) - nu skal der linkes !!
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2002 - 11:45 #14
LJ>det ser ret godt ud, du vil have en fin Pagerank i google på ljweb.
Florint>På florint.dk kan der gøres en hel del, metatags vil ingen effekt have i google så linking er gamet der skal køres.

Husk at mange gæstebøger tillader at man skriver sin URL, endnu et tip
Avatar billede b.b Nybegynder
27. august 2002 - 10:46 #15
Lige et Q.
Kan man eksempelvis lave en .htm side der kun indeholder linket til ens egen side gentaget et par 1000 gange...??? Nu tænker jeg kun på google, som jo, hvis jeg har forstået det ret, sortere efter antal links...??
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2002 - 17:16 #16
Nej det vil ikke virke. Dels vil google fange at det er dig selv der linker og dermed vil de ikke få vægt, og du risikere at google betragter det som spam og straffer dig.
Der er kun en vej frem Hårdt arbejde, mange e-mails.

Generelt må der ikke kun være links på siderne, altid tekst med søgeord.
Avatar billede florint Nybegynder
30. november 2002 - 08:45 #17
Hej,
Takker for hjælpen.... I har fortjent pointen - Tak
/Ivan