Avatar billede qpv Nybegynder
24. august 2000 - 11:55 Der er 13 kommentarer

input-felter

Kan nogen hjælpe mig med følgende:
input-felter vises med forskellige længde på to forskellige PCer.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. august 2000 - 12:07 #1
hmm, jeg er ikke 100% sikker, men har du prøvet at angive en SIZE=xx i koden ?
i stil med <input type=\"text\" Name=\"text1\" size=10>
Avatar billede geeeet Nybegynder
24. august 2000 - 12:15 #2
Er det ikke fordi det er to forskellige browsere??? en ie og en netscape???

Det er fordi at de to browsere bare viser dem forskelligt... Du kan omgå det ved at lave længden med sixe=\"xx så det passer i netscape. Så tager du et screenshot og måler i dit grafikprogram hvor langt feltet er i pixels og sætter så style=\"width:xx;\" ind, så tager ie det istedet, og vupti feltet er ens i begge browsere...

eks.

<input type=\"text\" name=\"navn1\" size=\"xx\" style=\"width:xx;\">

/Geeeet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. august 2000 - 13:20 #3
Det var sådan set også mit bud... måske med en havldårlig forklaring, men never the less! :o)
For hvis det ikke er to forskellige browsere (producenter) kan jeg ikke gennemskue hvor fejlen skulle ligge.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2000 - 05:49 #4
<ole>
Og et godt råd fra \'Hundrede Meter Skoven\' til tigerdyr (og andre) skal lyde:
Husk også, der er også to platforme...du er ikke færdig med to browsere alene!  ;o)

Måske et lille Liberache-citat ville gøre sig her:
  \"Too much of a good thing is just......GORGEOUS!\"
Ja, TAK for kaffe...!!!
/Vh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2000 - 05:51 #5
Men geeeets bud er det eneste der er at gøre. Evt. kan du udskrive de rigtige størrelser (efter et browser- / platforms-check) med \'document.write()\'.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. august 2000 - 09:33 #6
>> ole, det er sikkert derfor jeg er glad for at arbejde for firmaer der kan (og gør det) tvinge kunder og brugere til en browser type :o))
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. august 2000 - 09:33 #7
Men tak for rådet, kunne være jeg skulle til at huske på det :o))
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2000 - 21:02 #8
Ingen firmaer kan (og gør det heller ikke) tvinge alle kunder og brugere til en browser type.
Mange firmaer kan til gengæld (og gør det også) nemt tabe kunder ved at tro, de kan!  :oD
/Vh
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. august 2000 - 22:15 #9
*hehe* det er der du tager fejl, når man er stor nok og den der leverer de bedste varer, kan det rent faktisk lade sig gøre at forlange en vis standard blandt kunderne...
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2000 - 02:44 #10
Hmmmm...(?)  ;o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. august 2000 - 10:46 #11
Ja okay, der kommer selvfølgelig beklagelser, men stadig som de førende på markedet kan man sagtens \"anbefale\" en browser type, som kunderne rent faktisk benytter...
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. august 2000 - 10:53 #12
Det kan man f***** ikke...
De kunder som jeg arbejder med, som også er markedsledere inden for Deres felt, bitcher os altså hvis det vi laver f.eks. ikke virker i netscape på mac...

Det skal bare køre alle steder !!!
Og så må du da også have lidt \"kunsterrisk stolthed\" som byder dig at lave noget ordentlig kode, istedet for sådan noget sjusk !!!

/Geeeet
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2000 - 11:31 #13
HØRT...!!!

Nu nævner du kun, at dine kunder bitcher...så sku\' du høre mig!  *LOL*
Tak for sidst, iøvrigt...bare sådan for at være lidt kryptisk og privat...Hehe!
/Vh