Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - mit loginscript kokser...

Her er login.htm:

<html>

<head>
<title>Login-Siden</title>
</head>

<body>
<p align="center">
<Br>
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="811" height="282">
    <tr>
      <td width="166" height="282" valign="top"></td>
      <td width="438" height="282" valign="top" background="loginbg.JPG">
        <div align="left">
          <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
            <tr>
              <td width="100%" height="100%" valign="top">
                <div align="left">
                  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="276">
                    <tr>
                      <td width="100%" height="276" valign="top"><font color="#FFFFFF">.</font>
                        <p align="center"><font color="#000000" size="2">Udfyld
                        felterne nedenunder:</font></p>
                        <form method="POST" action=logged.php>
                          <p align="center"><font size="2" color="#000000">Brugersystem:
                          </font><input type="text" name="brugernavn" size="20" style="border: 1 solid #000000"></p>
                          <p align="center"><font size="2">Password:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                          <input type="password" name="password" size="20" style="border: 1 solid #000000"></font></p>
                          <p align="center"><input type="submit" value="Login" name="Login" style="border: 1 solid #000000">
                          <input type="reset" value="slet" name="Slet" style="border: 1 solid #000000"></p>
                          <p align="center"><b><font size="2">Opret Bruger<br>
                          Krav</font></b></p>
                        </form>
                        <p align="center">&nbsp;</td>
                    </tr>
                  </table>
                </div>
              </td>
            </tr>
          </table>
        </div>
      </td>
      <td width="205" height="282" valign="top"></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</body>

</html>

Og her er logged.php:

</html>
<head>
</head>
<body>
<?
$users[test] = "123";

if($users[$brugernavn]==$password) {
echo "

Velkommen Du er nu logget ind!
<br>
Du vil senere få mange sjove funktioner :)

";

} else {
echo "Du har ikke adgang til denne side.. ";
}
?>
</body>
</html>

//Når man udfylder login.php, kan man logge ind UDEN at skrive kodeordet... Og man kan gå direkte ind på "logged.php".. hvordan kan jeg ændre det, så det er beskyttet? :)

- Please hjælp!!!
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:14 #1
$users[$brugernavn] er tomt, da du refererer til $brugernavn índgang i $users

hvis du derimod bruger $users[brugernavn] tror jeg det virker :o)
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:18 #2
Har du defineret dit array $users
$users = array("bruger1" => "password1", "bruger2" => "password2");

Så burde dit loginscript virke som det er...
Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:19 #3
vil du ikke lave det hele? :) så ska du nok få points :)
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:20 #4
Men du skal også huske at checke om brugernavn er skrevet:
if(trim($brugernavn) != "")

eller
if(in_array(trim($brugernavn), array_keys($users))
Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:21 #5
ARGH! jeg er slet ikke så god!!!!!! please lav det for mig, så det virker!!
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:23 #6
Værsgo'

</html>
<head>
</head>
<body>
<?
$users = array("bruger1" => "password1", "bruger2" => "password2");

if($users[$brugernavn]==$password & in_array(trim($brugernavn), array_keys($users)) {
echo "

Velkommen Du er nu logget ind!
<br>
Du vil senere få mange sjove funktioner :)

";

} else {
echo "Du har ikke adgang til denne side.. ";
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:24 #7
inden jeg acceptere.. hvor skriver jeg hvad brugerne's kodeord og brugernavn skaæl være?
Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:30 #8
den virker ikke, den der kode du har lavet!
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:31 #9
brugerne skriver du i array'et - bruger1 er brugernavn for den første bruger, bruger2 er brugernavn for den næste, password1 og password2 er deres password.
Du kan selv udvide array'et med sammenhængende værdier af brugernavn og password.
Avatar billede zethcom Nybegynder
23. juli 2002 - 20:31 #10
forget it :) - Gider ikke.. Det bliver alt for advanceret *s*
Avatar billede jong Nybegynder
23. juli 2002 - 20:34 #11
Sorry, havde glemt en parantes - denne virker:

</html>
<head>
</head>
<body>
<?
$users = array("bruger1" => "password1", "bruger2" => "password2");

if($users[$brugernavn]==$password & in_array(trim($brugernavn), array_keys($users))) {
echo "

Velkommen Du er nu logget ind!
<br>
Du vil senere få mange sjove funktioner :)

";

} else {
echo "Du har ikke adgang til denne side.. ";
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede tumben Novice
23. juli 2002 - 23:14 #12
ikke for noget..syntes bare det er en uskik..men har lige prøvet..og det virker jo fint, eller hva..og så snupper du selv points..når manden har hjulpet dig. Hvad er det du ikke gider...at skrive $users = array("andersfjog" => "statsminister", "administrator" => "sesamlukdigop");
Avatar billede zethcom Nybegynder
24. juli 2002 - 16:15 #13
Ehm.. jeg er lige begyndt på php.. jeg ved sq da ik hvad alt det betyder....!!!
Avatar billede zethcom Nybegynder
24. juli 2002 - 16:19 #14
men jeg opretter da gerne en "debat", så han ka få sine point
Avatar billede jong Nybegynder
24. juli 2002 - 22:53 #15
Jeg står da gerne til rådighed med professionel assistance :o) - kig forbi http://www.gaarsmand.dk

/Jon G
Avatar billede tumben Novice
24. juli 2002 - 23:32 #16
>>zethcom;-)..velkommen i klubben..jeg har lavet php i 1,5 time..og aner intet om noget :-)...mente bare at det var indlysende hvad jong ville have dig til, derfor fattede jeg ikke rigtigt at du gav op...når du nu havde lavet alt det andet.
(jeg hugger lidt af det ..ok)
Avatar billede jong Nybegynder
24. juli 2002 - 23:39 #17
Hvis i vil have flere sider, kommer i nok til at skulle beskæftige jer lidt med cookies eller sessions, så man kun skal skrive password & login 1 gang.
Tag det langsomt og en ting ad gangen - cookies er nok det letteste - men også det mest usikre.
Det tog også mig et godt stykke tid at rode med første gang jeg stiftede bekendtskab med det :o)

/Jon G
Avatar billede zethcom Nybegynder
25. juli 2002 - 10:45 #18
Jong G, har du ikke icq? :)
Avatar billede jong Nybegynder
25. juli 2002 - 14:11 #19
Nej, og jeg er ikke i nærheden den næste uge - ferie Uknow :o)