Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

problemer med grafikken på skærmen

Jeg har købt en comp gennem blå avis!! i annoncen stod: Amd K6-2 Fujitzu 400 MHh mmx 3D-now 2,5 GB HD, 64 MB PC ram cd-rom,ethernet, diskdrev, lydkort, mus, 2 usb porte, skærm
Skærmen er en compaq 1024.
Jeg har installeret windows 98 2. udgave.
Mit skærmbillede er sløret.., man kan ikke ordentligt se billeder og tekst hvis det er småt.
I mit kontrolpanel ved egenskaber for skærm i indstillinger står der : Standartskærm på standart PCI-grafikkort(VGA)
farver 16 farver
skærmområde 640*480 pixel står i mindre og kan ikke sættes op til større.
Jeg har fået at vide at jeg evt mangler et grafik kort (ikke on board), men har også fået at vide at jeg mangler en driver/drivers???
Jeg er ikke den store computernørd, så skal ha det skåret lidt ud i pap..., så er i advaret :0) Kan i hjælpe mig!!!????
Mvh sussemus
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 17:17 #1
Du skal finde ud af, hvad det er for et grafikkort, du har og så downloade en driver til det.
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:18 #2
lav den til 256 farver, eller mange farver (16 bit) eller ægte farver (32 bit) ved at højre klike på skrivebordet, og trykke egenskaber, og tage fanebladet indstillinger og dropdown boxen farver
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 17:19 #3
Lige når maskinen starter op, plejer det at stå skrevet foroven, hvad type grafikkort maskinen har, prøv det.
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 17:19 #4
flax>> det kan hun ikke uden den rigtige driver, så accepteres der kun 2 eller 16 farver.
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:22 #5
hvad hedder din skrærm.. ud over compaq 1024..har den ikke et model nummer ala. Compaq MV920
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:23 #6
ville det ikke hjælpe at slette den nuværende driver. og lade windows søge efter ny driver?
Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:38 #7
jeg har prøvet og aflæse hvad der står når jeg starter op..., det går lidt stærkt, så det jeg kan nå og læse er noget med:
Fujitzu mach  PCI BIOS REL A3!!?

Model-nr på compaq skærmen er 460-p, hvis det kunne hjælpe!!?

Jeg har prøvet det med farverne men det virker rigtig nok ikke!!
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:40 #8
du kan trykke pause knappen næste gang :-)
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:42 #9
gider du højre klikke på denne computer, og trykke egenskaber.

Og klikke på skærmkort og se hvilket et der står der.??
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:42 #10
Jeg går ud fra dit problem er løst efter som du har delt point ud??
Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:45 #11
der står standart skærmkort PCI (VGA)!!
Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:46 #12
nej, nej det er det ikke, men jeg kom til at trkke pa den anden!!! Kan jeg lave det om!!?
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 17:46 #13
flax> det skrev hun i spørgsmålet---standard VGA kort, er det ikke nok.
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:50 #14
peet49 >> vi prøver jo at finde en løsning :-)

Ville du ikke mene det ville være lettest at slette den tilføje fjern hardware... og lade windows søge ???
Avatar billede realize Nybegynder
23. juli 2002 - 17:51 #15
en amd processor med mmx teknologi, hmmm, det har jeg aldrig set før. :D
Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:54 #16
jeg er lidt forvirret... Kan i finde ud af hvad jeg skal gøre??? :0)
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 17:58 #17
jeg vil ikke sætte dig i gang før peet49 giver mig ret.. Ellers er det meget forvirrende.. :-)
Avatar billede sussemus Nybegynder
23. juli 2002 - 17:59 #18
ok,jeg venter:0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juli 2002 - 18:14 #19
jeg vil lige sige at jeg har prøvet og hjælpe sussemus over ICQ (før hun blev oprettet herinde)...
Hun mangler driveren til grafikkortet, det lyder nemt nok - men problemet er hun ikke har en dart forstand på hvad det er for noget  hardware hun har etc (undskyld sus *G*)
Vi har prøvet at installere Sandra, men uden held...
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2002 - 20:19 #20
Har du prøvet, at læse hvad der står, når maskinen starter op?