Avatar billede runaldo Nybegynder
23. juli 2002 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min NEC Versa SX notebook er død..

Når jeg trykker på powerknappen, sker følgende:
1. Den grønne power indikator tænder.
2. Den grønne disk indikator over keyboarded blinker én gang.
3. ....og så sker der ikke mere!!!

Jeg har forsøgt:
- at efterlade Versa'en tændt i meeget lang tid
- at genstarte den ved at holde powerknappen nede
- at fjenre batteriet, dvd'en ...ja alt hvad der kan fjernes

...men der sker fortsat ingenting.

Hvad kan være galt? ...og evt. hvor får man sådan repareret for billige penge. Jeg er til dagligt i områderne omkring og mellem Helsingør, Birkerød, Lyngby.

Mvh.

Runaldo
Avatar billede brandrup Nybegynder
23. juli 2002 - 11:33 #1
Jeg har været ude for det samme med en compaq. Det der var sket var, at bios var blevet slettet ved at batteriet var overopladet! (det var forklaringen jeg fik) Bios blev reetableret af compaq teknikere. Jeg ved ikke om man kan gøre det selv ved at flashe bios og om computeren overhovedet kan nå så langt selv efter det er sket
Avatar billede runaldo Nybegynder
23. juli 2002 - 11:46 #2
Tak for tippet.

Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om brandrup's Compaq-problem kan være det samme som mit NEC-problem? ...og er der noget der ved hvem, der kan lave NEC notebooks?
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 22:28 #3
Jeg har Næsten haft samme problem med min targa, men i butikken fortalte de mig ikke hvad der var galt, de sagde bare at det var et alment. kendt problem, som der skete med de fleste bambus comps.
Det hjalp nok ikke meget, men du er ikke alene.....
Avatar billede runaldo Nybegynder
24. juli 2002 - 08:53 #4
Hhhmmm, det lader til at jeg må få den repereret et eller andet sted, men hvor?? Der er tilsyneladende INGEN på nettet i dk, der skilter med at de kan fixe NEC'er

Er der nogen der kender et sted, hvor de er gode til notebooks generelt?
Avatar billede brandrup Nybegynder
24. juli 2002 - 09:13 #5
Desværre
Avatar billede runaldo Nybegynder
30. august 2002 - 16:01 #6
Ingen har hjulpet, så jeg prøver lige at omformulere spørgsmålet.
Runaldo