Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 09:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

User Acces på NT 4.0 Workstation

Hey, jeg har en NT 4.0 som filserver på mit domæne, men der er max 10 brugere der kan logge på. Er der en mulighed for at opgradere således at jeg kan få flere end 10 brugere logget på ?
Avatar billede hojben Novice
22. juli 2002 - 09:46 #1
Prøv at hæve antallet af licencer under kontrolpanel, licencer
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 09:55 #2
http://www.eksperten.dk/spm/235789
begrænsningen er stadig den samme når du bruger workstation...

du skal opgradere til server versionen
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 09:57 #3
Jeg glemte måske at pointere at det er en workstation der fungerer som filserver.
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 09:58 #4
Ok, det gør jeg da ... tak for hjælpen
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 09:58 #5
kategorivalg fortæller at du bruger workstation ;-)
Avatar billede hojben Novice
22. juli 2002 - 10:00 #6
Det er stadig morgen ;)
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 10:01 #7
Ja, sådan er det når man ikke har fået sin kaffe endnu :0)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 10:07 #8
Og du får med serveren heller ikke mere end 10 clienter på , medmindre du hiver den store tegnedreng op og betaler dig ud af det.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 10:09 #9
oz1cbk: vil nu stadig vove den påstand og sige det ikke er rigtigt
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 10:09 #10
;-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 10:13 #11
Hvad skal jeg sige ikke er rigtigt ? Har jeg sagt noget forkert er jeg villig til at gentage ;-)))

Hvis du mener man kan komme på med flere end 10 clienter på en NT 4 server, så kan du ikke det. Jeg har ihvertfald ikke fundet fidusen. Såvidt jeg husker følger der licens med til enten 1 eller 5 når man køber den, og vil man have flere på, så koster det. Er det det du mener, så er der rigtigt, og ikke ikke rigtigt ;-) fangede du den.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 10:20 #12
ja, det kræver en CAL til hver bruger...der følger 5 med som standard så vidt jeg husker, men tror nu stadig det er muligt at koble mere en 10 clienter på...det er bare ikke lovligt.
Du kan jo sagtens bare taste licenser ind, selvom du ikke har købt dem, og hvis det er muligt, hvorfor så begrænse det til det antal licenser der er købt, når det alligevel kan omgås så nemt.

Eller jeg går måske helt forbi dig...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 10:24 #13
Det ved jeg ikke rigtigt om du gør. JegHar forsøgt at skrive 25 under installation og jeg har prøvet at hæve antal efter installation, og der kunne ikke komme mere end 10 på. Nummer 11 fik nægtet adgang.

Om man kan indtaste licenser et eller andet sted ved jeg ikke, det har jeg slet ikke ledt efter. Vi skifte hele det der MS lo.. ud med en Linux server og viola - alle problemer i den retning forsvandt som dug for solen :-) Vi ville ikke indvestere i 20 licenser bare fordi nogle kursister skulle kunne hente nogle billeder fra et fælleds drev. Det er ud fra den erfarring jeg mener at man ikke kan komme flere på. Hvad man kan gøre af ikke lovligheder har jeg ikke forsøgt mig med, men det kan sikkert lade sig gøre :-)
Nærmer vi os, så vi snakker om det samme ?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2002 - 10:35 #14
forstår godt hvad du skriver...jeg kunne godt tænke mig at se det med egne øjne...men ja, M$ forstår sq at malke koen.
Netop derfor vil jeg også til at lege lidt med Linux.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 10:43 #15
Det er nok en go' idé. Jeg er så heldig at jeg laver en maskine og installerer en Linix på den, og så siger jeg til en anden. Værsgo' og så sker resten af sig selv. Min sø siger at kunne han få Photoshop og Dreamweaver MX til Linux, så gad han ikke rode med M$ mere :-)
Ups, det er da vist ikke så godt alt det snak her :-)
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 10:43 #16
Jeg har lige set at jeg bare kan lave min windows 2000 server til en filserver oxo ... dermed kan jeg få flere brugere på, så skal jeg bare have en harddisk mere ... men en linux server har været i min tanke oxo :-)